Jump to content

Edit History

ko-stens

ko-stens

Tok litt tid dette gitt! Men nå har jeg fått svar fra West System, der jeg kjøpte motoren, av han som kunne svare sikkert. Det er akkurat som på Mercurymotoren, som det er lenket til lenger opp. Man fjerner gassperren, og vips, 15 hk. Verre er det ikke. Jeg var nok noe uklar i forrige epost, for der "pratet" jeg litt om oppgradering til 20 hk, så det ble nok en misforståelse der. 

 

Men det overrasker ikke at det egentlig skulle være slik som på Mercury. Det er jo nøyaktig samme motor, med unntak av motordeksel og styrekult og kanskje en detalj eller to til. 

 

Restriktorplata er i hvert fall på plass, så da skal det bli spennende å prøve båten til helga. Den gikk jo som tidligere nevnt, 21,3 knop før, da jeg trodde det var 15, bare at den nok fikk for mye luft da. Får kanskje et par knop til med helt full gass. Regner ikke med så store forskjellen, egentlig. Mulig skroget har mye å si? Det er rimelig flatt under, så kanskje skroget "suger" seg fast til vannet? Blir interessant å finne ut av :smiley:

 

Takker for gode innspill! 

ko-stens

ko-stens

Tok litt tid dette gitt! Men nå har jeg fått svar fra West System, der jeg kjøpte motoren, av han som kunne svare sikkert. Det er akkurat som på Mercurymotoren, som det er lenket til lenger opp. Man fjerner gassperren, og vips, 15 hk. Verre er det ikke. Jeg var nok noe uklar i forrige epost, for der "pratet" jeg litt om oppgradering til 20 hk, så det ble nok en misforståelse der. 

 

Restriktorplata er i hvert fall på plass, så da skal det bli spennende å prøve båten til helga. Den gikk jo som tidligere nevnt, 21,3 knop før, da jeg trodde det var 15, bare at den nok fikk for mye luft da. Får kanskje et par knop til med helt full gass. Regner ikke med så store forskjellen, egentlig. Mulig skroget har mye å si? Det er rimelig flatt under, så kanskje skroget "suger" seg fast til vannet? Blir interessant å finne ut av :smiley:



×
×
  • Create New...