Jump to content

Edit History

Optimist1

Optimist1

Skrivefeil

Gullfisk skrev 15 minutter siden:

Om eksosbend er tæret, kan det vel komme inn når du stopper. Vet ikke om ferskvannskrets kan lekke inn, men det synes kanskje at mangler. 

Mulig man kan ta ut dyser og tørne den for å få ut evt vann, og få inn olje.

Tæring innvendig i bendet da? Har ingen lekkasje på utsiden. Vet ikke hvordan bendet er bygget opp. Ferskvannskretsen er på minimum, så vanskelig å se om det har minket noe. Forstår jeg deg rett hvis jeg kan få vannlås i sylinderene uten at oljen blir grå? Videre, vil man alltid kunne dreie svinghjulet rundt med vannlås dersom man skrur ut dyser? Slik at dersom jeg ikke får dreiet svinghjulet med dysene ute, så er det vannlås? I såfall kan jeg ta en dyse ut av gangen, så ser jeg jo hvilken dyse som er problemet, gitt at det er vannlås. Kanskje naturlig at det er den/de bakerste, siden det er nærmere eksosen? Gitt vannlås, vil vannet kommet opp og ut av dysen(e) ved rotering av svinghjulet? Og hvordan får jeg olje inn igjen, bare ved å rotere på svinghjulet?

Optimist1

Optimist1

Gullfisk skrev 2 minutter siden:

Om eksosbend er tæret, kan det vel komme inn når du stopper. Vet ikke om ferskvannskrets kan lekke inn, men det synes kanskje at mangler. 

Mulig man kan ta ut dyser og tørne den for å få ut evt vann, og få inn olje.

Tæring innvendig i bendet da? Har ingen lekkasje på utsiden. Vet ikke hvordan bendet er bygget opp. Ferskvannskretsen er på minimum, så vanskelig å se om det har minket noe. Forstår jeg deg rett hvis jeg kan få vannlås i sylinderene uten at oljen blir grå? Videre, vil man alltid kunne dreie svinghjulet rundt med vannlås dersom man skrur ut dyser? Slik at dersom jeg ikke får dreiet svinghjulet med dysene ute, så er det vannlås? I såfall kan jeg ta en dyse ut av gangen, så ser jeg jo hvilken dyse som er problemet, gitt at det er vannlås. Kanskje naturlig at det er den/de bakerste, siden det er nærmere eksosen? Gitt vannløs, vil vannet kommet opp og ut av dysen(e) ved rotering av svinghjulet? Og hvordan får jeg olje inn igjen, bare ved å rotere på svinghjulet?

• Create New...