Jump to content

Druknet Johnson 9.9 totakt

Nordkapp16.5

Recommended Posts

Hei, jeg er ny her, men har lest mye på forumet de siste dagene - veldig mye bra info og kunnskap!

Forrige uke hadde vi et skikkelig uhell - with-jolla (10fot, gammel type) med motor (OMC Johnson 9.9 totakt fra '99) gikk under pga ekstremt regnvær. Jeg var bare borte en uke men det gikk dessverre til helvete. Fant motoren på havets bunn fredag kveld, badet den i ferskvann, tømte den for vann og kjørte på med 5-56, WD40 og totaktsolje inn forgasser og tennplugghull. Prøvde etterhvert å starte den, men fikk ikke til. Hadde gnist. Neste morgen kjøpte jeg startgass, men nå hadde jeg ikke lenger gnist, hverken med tennpluggene som sto i eller med et gammelt par jeg hadde liggende. Kontaktet Sjøsenteret i Arendal som sa de ikke hadde mekaniker inne men de kunne se på den på mandag. Jeg leverte den der, men når jeg ringte på mandag hadde de ikke verksted der likevel og den skulle kjøres til Risør på tirsdag (det kunne de jo for faen ha sagt med én gang, så hadde jeg kjørt den dit isteden). Ringte Risør på tirsdag og de skulle se på den sa de (jeg er usikker på om de egentlig hadde fått den) og ringe meg på onsdag (i dag) men telefonen uteble. Om løpet ikke var kjørt for denne motoren når den måtte vente til mandag er det vel i hvertfall det nå, hvis det har gått ytterlig 2-3 dager uten at de har fått ut fingeren. Kan jo håpe på at de har begynt på den og glemt å ringe, men jeg vet ikke om jeg tør håpe på det...

Jeg trenger litt råd om hva jeg skal gjøre videre. Jeg har jo fått olje inn i sylindrene, men det er sikkert flere steder som er vått og ikke burde være det. Man må få start på den innen 24 timer har jeg lest. Når jeg ringer dem i morgen - hvis de ikke har gjort noe med den ennå, skal jeg bare be de drite i det? Eller er det fortsatt håp?

Motoren var ellers i god stand. bare brukt 2-3 uker siden jeg planslipte toppen, ny topp-pakning, nye pakninger under motorblokka,  fysisk renset alle kjølevannspasasjer, nytt eksosrør, ny impeller, pakket om forgasser osv. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...