Poseidon Startet 16.Juni.2003 Link til dette innlegget Startet 16.Juni.2003 God dagen gode båtvenner - spesielt dere som holder til på eller ved Mjøsa. Til orientering nevnes at Norsk Forening for Fartøyvern kommer til å avholde sitt årsmøte på Gjøvik siste helgen i september. http://www.norsk-fartoyvern.no/ For dem som ikke kjenner denne "celebre forsamling" kan nevnes at det er et samlingssted for oss som forsøker å holde liv i den delen av norsk kystkultur som dreier seg om dekkede fartøyer. Det spesielle er at det er fartøyene som er medlemmer i foreningen - ikke eierne - og vi har for tiden ca 100 slike medlemmer. De fleste av medlemsfartøyene er også vurdert av riksantikvaren og står på dennes liste over verneverdige skip i Norge. Som et kuriosum nevnes at foreningen ennå ikke har plastbåter som medlem, men tema har vært luftet og alle er klar over at det bare er et spørsmål om tid før de første "plastikkvernerne" kommer til å søke medlemsskap. Når den tid kommer vil de selvfølgelig bli vurdert etter samme kriterier som andre søkerfartøyer. Hvis noen har spørsmål eller kommentarer er det bare å ta kontakt. mvh Poseidon (medlem av NFF siden 1993) Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Batdilla Svart 16.Juni.2003 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2003 Hvis du drar fram igjen denne tråden når tiden nærmer seg, skal du ikke se bort fra at Batdillerinnen og jeg stikker en tur innom. Plastbåter ja. Selv så synes jeg Selco'n er verneverdig. Den har lokal tilknytning ved at opphavsmennene kom fra distriktet mitt. Jeg synes også den er en fin påminnelse om det som på sin høyde vel var en av Europas største plastbåt produsenter. Men modellen i seg selv er vel ikke verneverdig, selv om den etter hvert har opparbeidet seg en ganske anseelig alder - 32 år. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 16.Juni.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2003 Hvis du drar fram igjen denne tråden når tiden nærmer seg, skal du ikke se bort fra at Batdillerinnen og jeg stikker en tur innom. Plastbåter ja. Selv så synes jeg Selco'n er verneverdig. Den har lokal tilknytning ved at opphavsmennene kom fra distriktet mitt. Jeg synes også den er en fin påminnelse om det som på sin høyde vel var en av Europas største plastbåt produsenter. Men modellen i seg selv er vel ikke verneverdig, selv om den etter hvert har opparbeidet seg en ganske anseelig alder - 32 år. Hei igjen Dilla, Argumentene dine for Selco er absolutt slik som vi liker dem i fartøyvernmiljøet! Det eneste som taler imot i det konkrete tilfellet er begrensningen til "dekkede fartøyer", så selv om den har en liten bakk, så faller den nok utenfor vår målgruppe. Ellers må vi holde kontakten når så langt kommer, det hadde vært artig å treffes på direkten. Dette årsmøtet blir forøvrig det møtet som får desidert dårligst oppslutning når vi regner våre egne medlemsfartøyer mvh Poseidon (som ankommer landeveien denne gangen....) Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
bliss X Svart 16.Juni.2003 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2003 Er ikke poseidon trailbar da? Skaff deg båthenger Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 16.Juni.2003 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2003 ...poseidon trailbar... Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 16.Juni.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2003 Er ikke poseidon trailbar da? Skaff deg båthenger Trailbar, Mjo, det kunne jo være en tanke: Lengde 16.9 meter, Bredde 4,3 meter, Dybde 2,5 meter, høyde over vannlinjen: 9 meter, vekt i driftsklar stand 70 tonn....... nei, jeg må visst slå fra meg den tanken allikevel - jeg ville jo trenge ny bil for å trekke den .... mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Batdilla Svart 16.Juni.2003 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2003 Du kan jo rekvirere Skibladner da, slik at du kan ankomme standsmessig til møtet. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 16.Juni.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2003 Du kan jo rekvirere Skibladner da, slik at du kan ankomme standsmessig til møtet. Vi kommer nok til å avlegge Skibladner en visitt, ja. Den er hovedårsaken til at årsmøtet denne gangen kommer et annet sted enn "de ytterste nakne skjær...." mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.