Jump to content

Noen som har erfaring med Jabsco LiteFlush 58500

JePeKj

Recommended Posts

Jeg har hatt dette i båten, har 24v, sleit med at en liten tannhjul reim røk flere ganger, har byttet ut toalettet med en annen type. 

Min teori er at startmomentet på motoren var for kraftig, slik at der ble for stor belastning på reinen. 

Hørte at den var i ferd med å ryke, fikk spylt igjennom med klor og mye vann, for skal reimen skiftes, så må slanger og skåla fjernes. 

Super dass når den fungerer, men har aldri skrudd så mye dass som når jeg hadde Jabsco LiteFlush 58500, byttet reim og tannhjul til denne x 2. Hjernen(!) sluttet å fungere, kjøpe ny til 2000kr, denne kuttet etter 1.5 år senere, da klippte alt av kabler og kjørte spyling og tøming med brytere, da fungerte dassen veldig bra, kunne velge selv om jeg skulle kjøre extra mye vann osv.. 

Er en sentrifugalpumpe i bunn som pumper dritten videre, ganske genial igrunn, det som ikke er så genialt er et 90graders bend rett etter sentrifugalpumpa, og hullet her er ikke mer enn 15mm, unødvendig å si at det tettet seg her noen ganger, og resulterte noen ganger at jeg måtte plukke hele dassen fra hverandre, ganske mye skrujobb og ikke helt rett frem og få sammen igjen, men jeg ble relativt god på dette etterhvert.

Nå har jeg 2 vakuum dasser, hvilken lykke! :giggle: (Inntil videre jaffal)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...