Jump to content

Avgiftsfri diesel Sverige, hvor fylle?

Førstefender

Recommended Posts

Chilli Solbris skrev 26 minutter siden:

Det er jo riktig. Men den omgås glatt av mange.  

Ikke rart, når du selv må regne ut hva du skylder og så betale det inn på eget initiativ. Vel er svenskene lovlydige, men det får da være måte på...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Er den noen som har hørt om, vet om norske båter som har blitt utsatt for kontroll av hvilen type diesel de har på tanken i Sverige?

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Gunga Din skrev for 7 timer siden:

Grön diesel är nu blå

"Solvent Yellow 124" är inte tillåtet som märkämne i Sverige från och med 18 januari 2024. EU har beslutat om ett nytt gemensamt märkämne, "Accutrace™ Plus". Det nya märkämnet är färglöst, vilket gör att det märkta bränslet nu har en en klar blå färg. 

https://www.kustbevakningen.se/for-dig-pa-sjon/ar-gron-diesel-tillatet/

Akkurat. Ikke lett følge med, har sett gul, grønn, blå og rød opp igjennom årene :crazy:

• 1 måned senere...

Næhei, men da tømmer du tanken og rengjør tank hele dieselsystemet minst årlig. Bytte alle filtre, uansett hvor mange liter de er beregnet for å rense. Og legger til side ifo. at diesel har holdbarhet ett år. 

Hulda fyller tanken nesten årlig. Og de problemene jeg har hatt relaterer til der jeg har fylt diesel. Ikke hvor lenge dieselen har vært om bord i Hulda.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...