Nordkapp16.5
@ivaren trimma 25hester er i prinsippet ombygget ved at du finner og bestiller de delene i delekatalogen som er forskjellig - jeg sa trimma, men den blir identisk som om du hadde kjøpt 30hk, så "ombygget" er nok mer riktig uttrykk. Nå har jeg bare erfaring med eldre evinrude/johnson, men der har 20, 25, 30 og 35hk det meste identisk. Forskjellige forgassere og innsug, og 35hk har kraftigere girkasse. Dvs en 20-25hester kan bygges om til 30. Den kan bli 35 også, men da risikerer du å knekke girkassa på sikt om du ikke oppgraderer den med det samme. Så må man jo passe på å ha riktig propell da, men turteller har jeg.
Det er 150m sti - jeg bruker en motortralle og det går selv om det er steinete og ulent - jeg blir anpusten men slipper vondt i ryggen og vannblemmer i hendene... 9.9hesteren veier 35kg, så jeg tror ikke jeg har lyst til å frakte en motor på over 60kg på den måten.
Alarm er en mulighet, men noen sjans for rask utrykning ut dit er det nok ikke - vi kan få beskjed om at noe har skjedd, men ingen sjanse for å avverge noe.