Jump to content

Klappsete med rygglene der det er setet som klappes opp - hvor finner jeg det?

Mastiff

Recommended Posts

Jeg har snust litt rundt i båtpushernes sider, og det eneste jeg finner er noen helt enkle klappseter uten rygglene til nesten 3000 kroner! Er det noen som vet om noe med rygglene, som gjerne koster det halve eller mindre? Båtpengene flyr litt fortere enn jeg liker her... :lol: De skal skrus fast på den kraftige aluminiumskassa på bildet og må ta minst mulig plass når de er klappet opp. En benk med bredde på opptil 105 cm er også helt greit. Men det må være klapp, for når setene ikke er i bruk, trenger jeg plassen til å stable teiner. Eventuelt hvis noen vet om et snedig system som kan hektes på og tas av med splinter eller lignende.

482_765306761.jpg

Et alternativ måtte vel være å bruke en kraftig aluminiumsplate som var hengslet eller festet på annen måte i aluminiumskassa, kanskje med støttebein foran? Da kunne båten lynraskt gjøres om fra teinebåt med masse dekksplass til bruk på havfiske og turer, der det er flere med. Så kan det bare brukes enkle båtputer å sitte på og som rygglene, som Biltemas "klappstoler", som egentlig er puter med støtte.

Redigert av Mastiff (see edit history)

En god teak- eller eikeplate med hengsler, og kanskje et støttebein burde kunne gjøre jobben. Du bør vel ha en eller annen form for feste som holder plata i oppreist stilling når den ikke er i bruk. Støttebeinet kan være helt enkelt, med kun hengsel øverst så det felles ut av gravitasjonen når sitteplass vippes ut.

Hvis du kjenner noen som pusser opp kjøkkenet sitt har de kanskje en rest av benkeplata i eik som du kan få? Kan oljes eller lakkes til krampa tar deg, og pusses mange ganger hvis det blir behov for det etterhvert.

Redigert av Popeye70 (see edit history)

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Takk, men jeg tror jeg vil foretrekke aluminium, det er verken treverk (eller glassfiber) i båten i det hele tatt. Jeg har faktisk noen firkantprofiler av alu som jeg kan bruke til støttebein, jeg må bare finne en løsning på hengslingen. Men det høres ikke så dumt ut å ha hengsel oppe, og så kanskje bruke en vingmutter eller noe sånt til å holde beinet på plass så det ikke slenger når det er oppfelt.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...