Jump to content

Edit History

pipe

pipe

nomen skrev for 10 timer siden:

Her er noen eksempler:

 

 

1. De må/bør trykktestes årlig, da litt ålegrass, eller fiskesene kan være nok til at det kommer vann i olja med havari som resultat.

 

2. De må demonteres hvert år for bl.a inspeksjon/skift av belg, hvis denne ryker, sekker båten.

 

3. Man må/bør skifte oljen nesten hvert år, det koster endel kroner, men slurves det her risikerer man havari.

 

Er det eksempler på uvitenhet, løse rykter eller er det fakta ?
Jeg har endel erfaring med OMC Cobra drev og der stemmer ikke noe av det du skriver,
Nå er det lenge siden de la på røret men ville tro VP og Mercruiser har tenkt de samme tankene på sine konstruksjoner.

1) Det sitter 2 simringer på propelakselen med ca 20 cm avstand i fra ytte til indre.
   Det er ikke mulig å fysisk skade den indre simring 

2) Går det hull på belgen til drivakselen kommer det ikke en dråpe vann inn i båten. 
    Det verste som kan skje er att man ødelegger krysset til drivakselen.

3) Oljeskift på drev så får folk gjøre som de vil men jeg bruker Castrol sin long life HD olje og bytter      vært 5 år i sammen med  belgene. 
   Dette er en liten DC som typisk har 30-50 motortimer i året.

   Med mer bruk og tyngre båt ville jeg ha byttet oftere.

Så spørsmålet er.
Sekker virkelig en båt med VP eller Mercruiser drev hvis belgen ryker?
 

pipe

pipe

nomen skrev for 10 timer siden:

Her er noen eksempler:

 

 

1. De må/bør trykktestes årlig, da litt ålegrass, eller fiskesene kan være nok til at det kommer vann i olja med havari som resultat.

 

2. De må demonteres hvert år for bl.a inspeksjon/skift av belg, hvis denne ryker, sekker båten.

 

3. Man må/bør skifte oljen nesten hvert år, det koster endel kroner, men slurves det her risikerer man havari.

 

Er det eksempler på uvitenhet, løse rykter eller er det fakta ?
Jeg har endel erfaring med OMC Cobra drev og der stemmer ikke noe av det du skriver,
Nå er det lenge siden de la på røret men ville tro VP og Mercruiser har tenkt de samme tankene på sine konstruksjoner.

1) Det sitter 2 simringer på propelakselen med ca 20 cm avstand i fra ytte til indre.
   Det er ikke mulig å fysisk skade den indre simring 

2) Går det hull på belgen til drivakselen kommer det ikke en dråpe vann inn i båten. 
    Det verste som kan skje er att man ødelegger krysset til drivakselen.

3) Oljeskift på drev så får folk gjøre som de vil men jeg bruker Castrol sin long life HD olje og bytter      vært 5 år i sammen med  belgene. 
   Dette er en liten DC som typisk har 30-50 motortimer i året.

   Med mer bruk og tyngre båt ville jeg ha byttet oftere.

Så spørsmålet er.
Sekker virkelig en båt med VP eller Mercruiser drev hvis belgen ryker?
 

pipe

pipe

nomen skrev for 10 timer siden:

Her er noen eksempler:

 

 

1. De må/bør trykktestes årlig, da litt ålegrass, eller fiskesene kan være nok til at det kommer vann i olja med havari som resultat.

 

2. De må demonteres hvert år for bl.a inspeksjon/skift av belg, hvis denne ryker, sekker båten.

 

3. Man må/bør skifte oljen nesten hvert år, det koster endel kroner, men slurves det her risikerer man havari.

 

Er det eksempler på uvitenhet, løse rykter eller er det fakta ?
Jeg har endel erfaring med OMC Cobra drev og der stemmer ikke noe av det du skriver,
Nå er det lenge siden de la på røret men ville tro VP og Mercruiser har tenkt de samme tankene på sine konstruksjoner.

1) Det sitter 2 simringer på propelakselen med ca 20 cm avstand i fra ytte til indre.
   Det er ikke mulig å fysisk skade den indre simring 

2) Går det hull på belgen til drivakselen kommer det ikke en dråpe vann inn i båten. 
    Det verste som kan skje er att man ødelegger krysset til drivakselen.

3) Oljeskift på drev så får folk gjøre som de vil men jeg bruker Castrol sin long life HD olje og bytter vært 5 år i sammen med  belgene. 
  Dette er en liten DC som typisk har 30-50 motortimer i året.

Så spørsmålet er.
Sekker virkelig en båt med VP eller Mercruiser drev hvis belgen ryker?
 

pipe

pipe

nomen skrev for 10 timer siden:

Her er noen eksempler:

 

 

1. De må/bør trykktestes årlig, da litt ålegrass, eller fiskesene kan være nok til at det kommer vann i olja med havari som resultat.

 

2. De må demonteres hvert år for bl.a inspeksjon/skift av belg, hvis denne ryker, sekker båten.

 

3. Man må/bør skifte oljen nesten hvert år, det koster endel kroner, men slurves det her risikerer man havari.

 

Er det eksempler på uvitenhet, løse rykter eller er det fakta ?
Jeg har endel erfaring med OMC Cobra drev og der stemmer ikke noe av det du skriver,
Nå er det lenge siden de la på røret men ville tro VP og Mercruiser har tenkt de samme tankene på sine konstruksjoner.

1) Det sitter 2 simringer på propelakselen med ca 20 cm avstand i fra ytte til indre.
   Det er ikke mulig å fysisk skade den indre simring 

2) Går det hull på belgen til drivakselen kommer det ikke en dråpe vann inn i båten. 
    Det verste som kan skje er att man ødelegger krysset til drivakselen.

3) Oljeskift på drev så får folk gjøre som de vil men jeg bruker Castrol sin long life HD olje og bytter vært 5 år i sammen med  belgene. 
  Dette er en liten DC som typisk har 30-50 motortimer i året.

 



×
×
  • Create New...