Jump to content

Edit History

Duppe

Duppe

Mercruiser-drev har en svakhet at styrebolten ikke er rustfri, så rusten gnager pakningen og foringen i stykker og til slutt lekker det inn i båten. Dette er øverst i drevet og litt over vannlinja så merkes ikke når båten ligger stille, men bølger skvulper inn. Hos meg skjedde det etter båten bare var 7-8 år gammel. (nyeste Bravo 3 drev).

Dette har jeg sett på 2 andre båter i foreningen så må være ganske vanlig.

Det ble saltskade på transom inne i båt, så motor måtte ut for å komme til og hele transom måtte av, så var en helvetes jobb alt i alt. Dog finnes det en måte å bytte styrebolten utenfra: (har gjort dette på en annen båt og gikk greit bortsett fra muttere som satt fast og vanskelig å få løs, men fort gjort å gjøre kritisk feil (som f.eks. ikke fjerne de 3 tappene, eller la vannslangen få krøll på seg))

Duppe

Duppe

Mercruiser-drev har en svakhet at styrebolten ikke er rustfri, så rusten gnager pakningen og foringen i stykker og til slutt lekker det inn i båten. Dette er øverst i drevet og litt over vannlinja så merkes ikke når båten ligger stille, men bølger skvulper inn. Hos meg skjedde det etter båten bare var 7-8 år gammel. (nyeste Bravo 3 drev).

Dette har jeg sett på 2 andre båter i foreningen så må være ganske vanlig.

Det ble saltskade på transom inne i båt, så motor måtte ut for å komme til og drevet måtte av, så var en helvetes jobb alt i alt. Dog finnes det en måte å bytte styrebolten utenfra: (har gjort dette på en annen båt og det gikk greit, men fort gjort å gjøre kritisk feil (som f.eks. ikke fjerne de 3 tappene, eller la vannslangen få krøll på seg))

m

• Create New...