Bronskimlet Startet 6.August.2021 Link til dette innlegget Startet 6.August.2021 Se slutten på følgende tråd: Sitér dette innlegget Link to post
Big Horn Svart 6.August.2021 Link til dette innlegget Svart 6.August.2021 4,5 meter i følge gule sider...... Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 6.August.2021 Link til dette innlegget Svart 6.August.2021 2.7 m MSL. Sitér dette innlegget Link to post
Bronskimlet Svart 7.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.August.2021 They refer to HAT for bridges, not MSL. Ref. https://www.kartverket.no/til-sjos/se-havniva/referanseniva/vannstandsniva So it is 2.7m above HAT Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 7.August.2021 Link til dette innlegget Svart 7.August.2021 Hva som brukes varierer. Man må alltid sjekke bakgrunnsopplysninger i kartet. Sitér dette innlegget Link to post
Bronskimlet Svart 8.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.August.2021 Det kan nok være variasjoner. Men finner du noe konkret som avviker fra at friseilingshøyde på 2.7m relatert til HAT på Tønsberg kanalbru er feil? 2.7m relatert til MSL stemmer nok ikke, da ville jeg ikke hatt nok klaring på min båt. Legger ved kartverkets skisse. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 8.August.2021 Link til dette innlegget Svart 8.August.2021 Jeg ville vært forsiktig med å bruke tidevannstabellen for passeringer av Kanabrua. Trykk og vind har større påvirkning enn tidevannet. Sitér dette innlegget Link to post
Bronskimlet Svart 8.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.August.2021 Enig. Kartverket har noen korrigeringer for trykk, men som du sier er det flere faktorer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.