Optimist1 Startet 7.August.2021 Link til dette innlegget Startet 7.August.2021 Spørsmålet er hva som gir mest nøyaktig temperaturmåling: - IR termometer type Biltema på termostathus - Analoge temp målere, Volvo - Digital temp måling via engine gateway (YDES-04N) Grunnen til at jeg spør er at jeg i dag fikk tre vidt forskjellige målinger på disse: IR måler termostathus: 74-75 grader på begge maskiner Analog: 90 grader begge maskiner Digital: 80 SB og 87 BB motor Målt ved ca 1500 RPM, etter å ha marsjet 30 min i 3300 RPM. Forstår ikke at forskjellene kan være så store… Trodde IR på termostathuset var mest nøyaktig, men det er kanskje varmere inni huset enn det man klarer å måle utenpå? Analoge målere har jeg hørt det kan være mye feilvisning på, så de er sist på lista mi… Forøvrige målinger med IR: Eksosbend begge maskiner 30 grader Turbo begge maskiner : 70 grader Varmveksler SB 60 grader Varmveksler BB 50 grader Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.