FamFar Startet 7.August.2021 Link til dette innlegget Startet 7.August.2021 Jeg kjøpte en brukt 10 HK Mariner Viking 2-takter fra 2004 til ungenes båt i sommer. Ungene har tidligere hatt en 6 HK på båten, og den gikk fint opp i plan med dem, men skrekkelig med meg i båten. Båten gikk saktere enn sjekta da jeg var i den... Nå går det kjempebra med meg i båten, men litt vel raskt med ungen(e)... Jeg vet at en strupeplate mellom forgasser og blokk var montert da disse motorene ble solgt nye som 10 HK, men denne er så vidt jeg vet tatt ut. Så, motoren er nok nå 15 HK nå. Spørsmålet er da om noen vet hvordan jeg kan trimme motoren ned igjen til 10 HK? Jeg har forsøkt å søke litt på nettet, men har ikke hatt hellet med meg. Sitér dette innlegget Link to post
FamFar Svart 7.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.August.2021 Hm. Jeg forstår jo at jeg kan reversere denne trimmingen ved å sette inn igjen strupingen. Jeg fant en tråd om det motsatte, nemlig å fjerne denne platen (et par fine bilder viser platen i detalj): Da blir spørsmålet; hvor kan jeg skaffe en slik plate fra? Jeg har ikke funnet noen leverandør som har den... Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 7.August.2021 Link til dette innlegget Svart 7.August.2021 Klipp den ut av en brusboks. Så lager du pappakning på begge sider. Sitér dette innlegget Link to post
FamFar Svart 7.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.August.2021 OK, det kan jo la seg gjøre... Hva slags papp tenker du det er lurt å bruke som pakninger? Sitér dette innlegget Link to post
NorDan_780 Svart 7.August.2021 Link til dette innlegget Svart 7.August.2021 Jeg monterte en vinkel med en justerbar skrue mot gasshendelen på motoren på en Suzuki 9,9(15). Fungerte fint, kunne da gradvis øke pådraget etterhvert som de lærte å kjøre. Mulig det er litt knotete å få til på Vikingen hvor gass/gir er mer komprimert..? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.