Fornomas Startet 7.August.2021 Link til dette innlegget Startet 7.August.2021 (redigert) Jeg har en Raymarine plotter og autopilot. I kartet går båten sidelengs og det er ikke særlig moro. Jeg har fjernet alt som lå ved mottakerboksen nede i luka der den er montert. Derfor er det ikke noe som forstyrrer nå. Hvorfor retter ikke kartet seg opp? Dessuten er kursen på displayet helt feil i forhold til kompasset. Mange grader faktisk. Noe er definitivt feil og jeg håper noen vet hva. Jeg har satt baug opp og ellers alt sånn jeg ønsker det. Evt får jeg ringe Raymarine support på mandag Redigert 7.August.2021 av Fornomas (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 7.August.2021 Link til dette innlegget Svart 7.August.2021 (redigert) Har du forsøkt å kalibrere autopilot. Det kan hjelpe. Men du bør endre tittel på emnet ditt. Ellers blir det stengt. Lag tittel etter spørsmålet ditt. Da sier det litt mer Redigert 7.August.2021 av Bjørn Løvjomås (see edit history) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Fornomas Svart 7.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.August.2021 Bjørn Løvjomås skrev Just now: Har du forsøkt å kalibrere autopilot. Det kan hjelpe. Gjort det også. Hjalp ikke Sitér dette innlegget Link to post
Dreuf Svart 7.August.2021 Link til dette innlegget Svart 7.August.2021 Jeg hadde problem med dette i sommer. Har ST6002 display til piloten. Gikk inn på dealer cal og align heading. Justerte den til at båten og båten på plotter hadde samme retning. Sitér dette innlegget Link to post
Fornomas Svart 7.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.August.2021 Dreuf skrev 29 minutter siden: Jeg hadde problem med dette i sommer. Har ST6002 display til piloten. Gikk inn på dealer cal og align heading. Justerte den til at båten og båten på plotter hadde samme retning. Må det gjøres under fart eller kan det ordnes i havn? Sitér dette innlegget Link to post
Dreuf Svart 7.August.2021 Link til dette innlegget Svart 7.August.2021 Om du har ett kompass å sammenligne med så kan du gjøre det i havn. Jeg gjorde det i fart og visuelt. Tror en skikkelig kalibrering hadde vært bedre, men fungerte som en quickfix Sitér dette innlegget Link to post
Fornomas Svart 7.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.August.2021 Bjørn Løvjomås skrev 52 minutter siden: Har du forsøkt å kalibrere autopilot. Det kan hjelpe. Men du bør endre tittel på emnet ditt. Ellers blir det stengt. Lag tittel etter spørsmålet ditt. Da sier det litt mer ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.