Jump to content

Edit History

Krimart

Krimart

Storseilstraveren har gjort nytten og jeg planlegger å bytte. I dag står skinnen på en metallbro som deler cockpit (ca 1,5m bred). Ved soloseilas er det litt klønete, så tanken er å sette ny skinne på dørken og ta bort broen. For opplegg for styreliner er det to alternativer: sette  cleatene på sleiden (som jeg har i dag) eller på hver ende av skinnen. Fordel/ulempe slik jeg ser det er at å ha de på sleiden er at da er det samlet, men ulempen er at det kan bli litt tausalat. Fordelen med enden er at det blir mindre tausalat men ulempen at man må bevege seg til begge sider av cockpit for å stramme begge liner i  ny posisjon. Eller er det noe annet jeg ikke har tenkt på?  

3B7790D0-BF9E-4A3B-BD5A-851B2FDE355D.jpeg.4356a8d523699ee18ba1b8d9e0ac684a.jpeg

Krimart

Krimart

Storseilstraveren har gjort nytten og jeg planlegger å bytte. I dag står skinnen på en metallbro som deler cockpit (ca 1,5m bred). Ved soloseilas er det litt klønete, så tanken er å sette ny skinne på dørken og ta bort broen. For opplegg for styreliner er det to alternativer: sette  cleatene på sleiden (som jeg har i dag) eller på hver ende av skinnen. Fordel/ulempe slik jeg ser det er at å ha de på sleiden er at da er det samlet, men ulempen er at det kan bli litt tausalat. Fordelen med enden er at det blir mindre tausalat men ulempen at man må bevege seg til begge sider av cockpit for å stramme begge liner i  ny posisjon. Eller er det noe annet jeg ikke har tenkt på?  

Krimart

Krimart

Storseilstraveren har gjort nytten og jeg planlegger å bytte. I dag står

skinnen på en metallbro som deler cockpit (ca 1,5m bred). Ved soloseilas er det litt klønete, så tanken er å sette ny skinne på dørken og ta bort broen. For opplegg for styreliner er det to alternativer: sette  cleatene på sleiden (som jeg har i dag) eller på hver ende av skinnen. Fordel/ulempe slik jeg ser det er at å ha de på sleiden er at da er det samlet, men ulempen er at det kan bli litt tausalat. Fordelen med enden er at det blir mindre tausalat men at man må bevege seg til begge sider av cockpit for å stramme begge liner i  ny posisjon. Eller er det noe annet jeg ikke har tenkt på?  

• Create New...