Hvorforikke Startet 8.August.2021 Link til dette innlegget Startet 8.August.2021 Hva koster septiktank med rør, klemmer osv, med pumpe. Men uten toalett og kvern. Er det noen som har bygd nytt før? Råd mottas med stor takk Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 8.August.2021 Link til dette innlegget Svart 8.August.2021 Det spørs vel på tankstørrelse og materiale. En syrefast tank på ca 100liter blir vel for +-10000 på et verksted. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 8.August.2021 Link til dette innlegget Svart 8.August.2021 Husk at du bør lage mulighet for dekkstømming også. Svenskene har det som påbud, det kommer garantert i Norge om en stund :-) mvh Windy37GM Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Hvorforikke Svart 9.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.August.2021 Jepp Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 9.August.2021 Link til dette innlegget Svart 9.August.2021 Lengde på slanger er også en faktor, kvalitets septikslanger koster mye pr. meter, så noen meter ekstra her og der blir fort kostbart. Ring f.eks Hydroscand og spør om priser, da har du noe konkret å jobbe med. Mange båtutstyrsforretninger selger ferdige plasttanker for septik gjerne med tømepumpe, kan du bruke ett slikt standard oppsett, blir det rimeligere enn spesialtilpasset. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
ooma Svart 9.August.2021 Link til dette innlegget Svart 9.August.2021 Sjekk plastinvent sine tanker. Fungerte utmerket i min båt, og var rimelige. Slanger kjøpte jeg hos lokal leverandør i Bergen. Mener det var pro-flex eller tess. Mener de var ca 350 pr meter for maaaange år siden. jeg kjøpte og plasserte tanken først. Deretter pumpe, gjennomføring og nytt toalett. Så målte jeg opp slanger for å få minst mulig svinn. Fikk 20cm til overs. Sitér dette innlegget Oso Link to post
Ida Marie III Svart 9.August.2021 Link til dette innlegget Svart 9.August.2021 Maritim har komplett løsninger for septik... Plasttanker opp til drøyt 100 liter... Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 9.August.2021 Link til dette innlegget Svart 9.August.2021 https://www.maritim.no/septiktank?parent=40262 Jeg har den største gule. Drøyt 100 liter. Varer i ca 3-4 dager med 5 om bord og et toalett som krever at vi pumper litt mer vann enn vanlig. Slanger: Noen sier at man kan bruke billige slanger, men jeg bruker disse. https://www.maritim.no/avlop-og-septikslanger?parent=40247 38 mm er vel den vanligste diameteren. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.