Jump to content

Edit History

tuttiiti

tuttiiti

Må først bare takke igjen for gode og sympatiske svar. Å oppdage disse skadene har selvfølgelig vært litt av en smell og en nedtur.

 

Kanskje særlig fordi jeg har brukt mange måneder nå på å fikse alt annet :crazy:?

59 minutes ago, Grand Banks jr said:

Hvor holder du/ båten til? 

 

Det aller første jeg hadde gjort er å få besiktiget båten av en som kjenner godt til glassfiber og båt. Altså enten en dyktig hobbystøper som Komodo, eller en dyktig fagmann som Knude her på forumet.

 

Først da beveger du deg fra å synse og tro til å vite. 

 

Mulig det er noen her på forumet som bor i nærheten av deg som er villig til å avlegge et besøk, betalt eller ikke.

 

Evt kan anbefale deg noen i nærheten av deg som kan sjekke båten.

 

Gamle Viksunder, og i det hele tatt mange glassfiberbåter fra ca 40 år tilbake, er innmari solid støpt og overdimensjonert. Så det er ikke sikkert at båten bør kondemneres  

 

Når du får vite fra en dyktig fagmann hva som bør gjøres, så kan du også sette opp et budsjett for kroner og et for tid, og da ta et kvalifisert valg.

 

Jeg er definitivt åpen for å få båten besiktiget av noen som kan det. Og dette med at jeg synser er jeg helt enig i. Vil gjerne vite! Båten ligger på vannet på Killingen på Bygdøy i Oslo. Om noen skulle ønske å ta på seg det må de veldige gjerne kontakte meg. 

Tar også gjerne imot tips om noen i nærheten, det hadde vært helt supert. 

 

59 minutes ago, index said:

 

Det er ikke usannsynlig. Men disse båtene tåler det meste. Som en i Viksund familien sa da jeg snakket med ham på en båtmesse: Om du går på et skjær med den der er det skjæret som må gi etter. For båten gjør det ikke:lol:.

 

Om du setter deg inn i det og gjør jobben selv vil ikke dette koste deg all verden å fikse. Men å levere den til fagfolk som fakturerer tusenlappen i timen, ja da har det lite for seg. 

 

Jeg er ikke enig i at det er en døende båt. Om du fikser det såpass at den føles trygg for deg vil den fungere fint for andre også. Alle gamle båter har sine lyter, uten at det trenger å gå nevneverdig ut over bruksverdien. Jeg har nok min andel av innstøpt råte jeg også, uten at det tar nattesøvnen fra meg. Min er 43 år nå og holder sikkert i 20-30 år til. Om eieren vil. 

 

Det er nettopp alt det positive du beskriver som jeg har fått med meg om Goldfish og Columbi, og som er mye av grunnen til at jeg mest av alt vil beholde båten. Jeg er bare redd det er et tapende og dyrt prosjekt.

tuttiiti

tuttiiti

Må først bare takke igjen for gode og sympatiske svar. Å oppdage disse skadene har selvfølgelig vært litt av en smell og en nedtur.

 

Kanskje særlig fordi jeg har brukt mange måneder nå på å fikse alt annet :crazy:?

58 minutes ago, Grand Banks jr said:

Hvor holder du/ båten til? 

 

Det aller første jeg hadde gjort er å få besiktiget båten av en som kjenner godt til glassfiber og båt. Altså enten en dyktig hobbystøper som Komodo, eller en dyktig fagmann som Knude her på forumet.

 

Først da beveger du deg fra å synse og tro til å vite. 

 

Mulig det er noen her på forumet som bor i nærheten av deg som er villig til å avlegge et besøk, betalt eller ikke.

 

Evt kan anbefale deg noen i nærheten av deg som kan sjekke båten.

 

Gamle Viksunder, og i det hele tatt mange glassfiberbåter fra ca 40 år tilbake, er innmari solid støpt og overdimensjonert. Så det er ikke sikkert at båten bør kondemneres  

 

Når du får vite fra en dyktig fagmann hva som bør gjøres, så kan du også sette opp et budsjett for kroner og et for tid, og da ta et kvalifisert valg.

 

Jeg er definitivt åpen for å få båten besiktiget av noen som kan det. Og dette med at jeg synser er jeg helt enig i. Vil gjerne vite! Båten ligger på vannet på Killingen på Bygdøy i Oslo. Om noen skulle ønske å ta på seg det må de veldige gjerne kontakte meg. 

Tar også gjerne imot tips om noen i nærheten, det hadde vært helt supert. 

 

57 minutes ago, index said:

 

Det er ikke usannsynlig. Men disse båtene tåler det meste. Som en i Viksund familien sa da jeg snakket med ham på en båtmesse: Om du går på et skjær med den der er det skjæret som må gi etter. For båten gjør det ikke:lol:.

 

Om du setter deg inn i det og gjør jobben selv vil ikke dette koste deg all verden å fikse. Men å levere den til fagfolk som fakturerer tusenlappen i timen, ja da har det lite for seg. 

 

Jeg er ikke enig i at det er en døende båt. Om du fikser det såpass at den føles trygg for deg vil den fungere fint for andre også. Alle gamle båter har sine lyter, uten at det trenger å gå nevneverdig ut over bruksverdien. Jeg har nok min andel av innstøpt råte jeg også, uten at det tar nattesøvnen fra meg. Min er 43 år nå og holder sikkert i 20-30 år til. Om eieren vil. 

 

Det er nettopp alt det positive du beskriver som jeg har fått med meg om Goldfish og Columbi, og som er mye av grunnen til at jeg mest av alt vil beholde båten. Jeg er bare redd det er et tapende og dyrt prosjekt. span widget

tuttiiti

tuttiiti

Må først bare takke igjen for gode og sympatiske svar. Å oppdage disse skadene har selvfølgelig vært litt av en smell og en nedtur.

 

Kanskje særlig fordi jeg har brukt mange måneder nå på å fikse alt annet ?

 

14 minutes ago, Grand Banks jr said:

Hvor holder du/ båten til? 

 

Det aller første jeg hadde gjort er å få besiktiget båten av en som kjenner godt til glassfiber og båt. Altså enten en dyktig hobbystøper som Komodo, eller en dyktig fagmann som Knude her på forumet.

 

Først da beveger du deg fra å synse og tro til å vite. 

 

Mulig det er noen her på forumet som bor i nærheten av deg som er villig til å avlegge et besøk, betalt eller ikke.

 

Evt kan anbefale deg noen i nærheten av deg som kan sjekke båten.

 

Gamle Viksunder, og i det hele tatt mange glassfiberbåter fra ca 40 år tilbake, er innmari solid støpt og overdimensjonert. Så det er ikke sikkert at båten bør kondemneres  

 

Når du får vite fra en dyktig fagmann hva som bør gjøres, så kan du også sette opp et budsjett for kroner og et for tid, og da ta et kvalifisert valg.

 

Jeg er definitivt åpen for å få båten besiktiget av noen som kan det. Og dette med at jeg synser er jeg helt enig i. Vil gjerne vite! Båten ligger på vannet på Killingen på Bygdøy i Oslo. Om noen skulle ønske å ta på seg det må de veldige gjerne kontakte meg. 

Tar også gjerne imot tips om noen i nærheten, det hadde vært helt supert. 

 

23 minutes ago, index said:

 

Det er ikke usannsynlig. Men disse båtene tåler det meste. Som en i Viksund familien sa da jeg snakket med ham på en båtmesse: Om du går på et skjær med den der er det skjæret som må gi etter. For båten gjør det ikke:lol:.

 

Om du setter deg inn i det og gjør jobben selv vil ikke dette koste deg all verden å fikse. Men å levere den til fagfolk som fakturerer tusenlappen i timen, ja da har det lite for seg. 

 

Jeg er ikke enig i at det er en døende båt. Om du fikser det såpass at den føles trygg for deg vil den fungere fint for andre også. Alle gamle båter har sine lyter, uten at det trenger å gå nevneverdig ut over bruksverdien. Jeg har nok min andel av innstøpt råte jeg også, uten at det tar nattesøvnen fra meg. Min er 43 år nå og holder sikkert i 20-30 år til. Om eieren vil. 

 

Det er nettopp alt det positive du beskriver som jeg har fått med meg om Goldfish og Columbi, og som er mye av grunnen til at jeg mest av alt vil beholde båten. Jeg er bare redd det er et tapende og dyrt prosjekt. 



×
×
  • Create New...