Jump to content

Edit History

tuttiiti

tuttiiti

16 minutes ago, W27 said:

Det henvises til distansemateriale og sandwich i tråden, men dette er båter som er laget med et meget kraftig enkelt skrog bygget i tykk glassfiberarmert polyester uten mer mikkmakk. Undervannsskroget er opptil 25 mm tykt.  Overbygg er støpt i et stykke og satt rett på skroget. Båtene har vanligvis ikke isolasjon i skrog eller sider, men ofte isoporplater i taket. Disse er limt oppunder taket med kontaktlim, deretter er det påskrudd plater med skrogtrekk.  Både Goldfish og Columbi står som allerede nevnt for både en og flere påkjenninger, og er enkle å reparere. Dette er båter som varer akkurat så lenge eieren vil.

Dette er interessant, for jeg er veldig sikker på at det er kryssfiner inni denne båten. Jeg har isolert mye av båten selv og satt opp takplater og blitt godt kjent med det som er innsiden av skroget uten noe interiør. Det er trebjelker som skjelett/støttebjelker i taket, støpt inn i glassfiber, og det er finerplater i tak/dekk og sidene av dekket, også støpt inn i glassfiber. 

tuttiiti

tuttiiti

10 minutes ago, W27 said:

Det henvises til distansemateriale og sandwich i tråden, men dette er båter som er laget med et meget kraftig enkelt skrog bygget i tykk glassfiberarmert polyester uten mer mikkmakk. Undervannsskroget er opptil 25 mm tykt.  Overbygg er støpt i et stykke og satt rett på skroget. Båtene har vanligvis ikke isolasjon i skrog eller sider, men ofte isoporplater i taket. Disse er limt oppunder taket med kontaktlim, deretter er det påskrudd plater med skrogtrekk.  Både Goldfish og Columbi står som allerede nevnt for både en og flere påkjenninger, og er enkle å reparere. Dette er båter som varer akkurat så lenge eieren vil.

Dette er interessant for jeg er veldig sikker på at det er kryssfiner inni denne båten. Jeg har isolert mye av båten selv og satt opp takplater og blitt godt kjent med det som er innsiden av skroget uten noe interiør. Det er trebjelker som skjelett mm og støtte i taket, støpt inn i glassfiber, og det er finerplater i tak/dekk og sidene av dekket. 

tuttiiti

tuttiiti

6 minutes ago, W27 said:

Dette er interessant for jeg er veldig  sikker på at det er kryssfiner inni denne båten. Jeg har isolert mye av båten selv og satt opp takplater og blitt godt kjent med det som er innsiden av skroget uten noe interiør. Det er trebjelker som skjelett, støpt inn i glassfiber, og det er finerplater i tak/dekk og sidene av dekket. 

tuttiiti

tuttiiti

3 minutes ago, W27 said:

Dette er interessant for jeg er veldig  sikker på at det er kryssfiner inni denne båten. Jeg har isolert mye av båten selv og satt opp takplater og blitt godt kjent med det som er innsiden av skroget uten noe interiør. Det er trebjelker som skjelett, støpt inn i glassfiber, og det er finerplater i tak og sidene av dekket. 

• Create New...