tuttiiti
28 minutes ago, Gullfisk said:Innstøpte trebjelker som skjelett i tak og dekk har jeg sett, ellers funnet bare massiv glassfiber i den jeg hadde. Tverrskott i benker/bunn var innstøpte finer. Føler at overbygget ditt ikke ser helt originalt ut på bildet, og om det er den jeg har sett, mener jeg det stod master fra with og overbygg i finer???
Det er nok en veldig god antagelse, mye bedre enn mitt forslag, da det røde 3tallet er satt omtrent der min ble løftet med bakre stropp. Avrundingen av skrog siden nedover, gjør at skroget sprer stoppen lite, og de blir ekstremt trykk i fenderlist området uten åk.
Mastene er fra With. Jeg er helt sikker på at det er finerplater inni skroget hvertfall ned til vannlinjen, da forrige eier hadde skrudd en skrue rett gjennom skroget under fenderlisten, som ga meg en mulighet til å se hva som er kjernen av båten.
22 minutes ago, W27 said:Jeg har gjort omfattende renoveringer av to Goldfish 31 og en Columbi. Klart det er støpt inn smale stendere/fester for ulikt, blant annet for å skru fast takplater. Det er likevel noe helt annet enn hva en vanligvis mener med distansemateriale og sandwichkonstruksjoner - med atskillig mindre potensiale for omfattende skader. Dette er enkle båter.
Jeg takker masse for svar og må ydmykt innrømme at jeg ikke har nok kunnskap til å helt forstå det du forklarer. Sier du at det er vanlig med slik finer inni en Goldfish? At jeg bare bruker feil betegnelse? For meg virker det som hele min båt er kryssfiner støpt inn i glassfiber.
Virker mer og mer som denne båten rett og slett er en kopi?