tuttiiti
36 minutes ago, W27 said:Studerte bildene nærmere, overbygget ser verftsbygget ut. Kan det være at båten er skumisolert av en tidligere eier? I så fall vil den gjerne være utforet innvendig og påskrudd kryssfinerplater. Deretter er rommet mellom ytterskrog og innvendige plater fylt med tokomponent polyuretanskum. Dette vil i så fall ikke gjelde motorrommet, kun forpigg, salong og akterkabin - noen isolerer også rommet under dørk på denne måten.
Alt jeg har sett av innsiden av skroget og overbygget er den samme glassfibereren. Jeg skal få på plass noen bilder av det. Jeg har riktignok ikke sett under takplatene i salongen, da takplatene her allerede var montert å forrige eier. Men skruene og listene matcher oppsettet i forpiggen hvor jeg har satt inn tak selv og hvor jeg kan bekrefte at alt var glassfiberstøpt finér. Jeg tviler veldig på at de to eierne jeg vet om de siste 10-15 årene har den kompetansen som trengs for å jobbe med glassfiber slik som du beskriver. Jeg har uansett lenge tenkt at det virker som om båten aldri har vært helt ferdig og at mye har kommet til og blitt fjernet, hvertfall innvending. Forrige eier gjorde en del interiør innvendig og byttet vinduer og luker.