Jump to content

bygge inn en bordoppvaskemaskin inn i et skap

nn-

Recommended Posts

Har dometic på 45x45x45cm.

Fungerer fint, også på inverter.

Var ikkje klar over at det fanst eingang før eg kjøpte båten. Men må sei det er særdeles fint å sleppe oppvask med fleire personar ombord.

Einaste er at eg ikkje bør bruke maskina under fart med mindre det er i sakte fart og rolig sjø. då vatn kan piple ut ved døra. Tvilar på nokon oppvaskmaskin er designa for at døra skal holda på høgare vannstand enn terskelen.

https://www.elkjop.no/product/hvitevarer/oppvaskmaskin/175060/logik-oppvaskmaskin-ldw2pb20n?gclid=CjwKCAjwx8iIBhBwEiwA2quaq6NxdNtR0rdCUwL2ECaYICkMMKUGmqUFoyG38004KoVMHyj8MLV_ZhoCgTEQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Denne er vi veldig fornøyd med! Riktig nok ikke fastmontert, men vi tar den frem når vi skal vaske opp. Det fine med den syns jeg, er at det er vannbeholder som en kan fylle på. Slik at den ikke trenger stå koblet til vatn, og vi kan sette på oppvask og forlate båten uten å bekymre oss for noen lekkasje.

Mål 45x45x45

Redigert av k1mbo (see edit history)

Oppvaskmaskin er fint. Synd jeg ikke har før bilde, men driver og oppgraderer nå, og har laget 2 skuffer, der det før var 2 skapdør142A2596-0985-4DE7-8ADB-400980E9F1D6.jpeg.be49cde5681cdb82d218fbc4f1af4f6c.jpeg4F5AA690-8BA0-4E87-9A79-F234BCA02490.jpeg.95c3e6c21dd6341d3a1bb32e72573aec.jpeger under oppvaskkummen. Det ble klønete, og måtte nesten ta av den ene døren, når jeg skulle sette inn i, eller ta ut av oppvaskmaskinen. Nå mangler bare en liten dør i hjørnet, som kommer til å slå fra meg. 

En av skuffene er faktisk så stor, at den store jerngryta går nedi.

• 2 måneder senere...
  • 4 måneder senere...

Jeg monterte denne i et skap under oppvaskkummen: https://www.komplett.no/product/1174271/hvitevarer/oppvaskmaskiner/scandomestic-sfo-101-benkoppvaskmaskin

Passer inn i skapet med god klaring og fungerer brillefint. Bruker kun 5 liter vann pr oppvask. Valgfri om en vil fylle vann inn manuelt ved bruk av et litermål eller tilkobling til trykkvann. Ved tilkobling til trykkvann fyller den opp vanntanken på 5 liter automatisk ved oppstart av programmet og trenger da ikke å ta inn vann igjen for å fullføre syklusen.

Automatisk utpumping direkte i avløp.

Den trekker omlag 800 watt (230 volt) når den varmer vann eller tørker oppvasken.

Den er litt mindre enn en vanlig benke oppvaskmaskin, men med bare 5 liter vannforbruk pr oppvask så går det jo helt fint å kjøre den oftere.

Eneste minus er at standard programmet tar litt lang tid. Litt dumt hvis en ligger på svai og kjører generator :-)

Denne er laget for å kobles til kaldt vann.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...