Bikkeren Startet 9.August.2021 Link til dette innlegget Startet 9.August.2021 Skal bytte frostvæske (rød) på min Yanmar for første gang, snart gått 500 timer. Har kjøpt konsentrat, men har sett kommentarer på at det ikke er så lurt å bruke springvann å tynne ut med da springvann har "høyt" saltinnhold/fare for avleiringer. Det står ingenting på kannen om hva slags vann det bør brukes. Antar jeg kan bruke vanlig batterivann. Om det er avionisert betyr vel mindre vil jeg tro. Noen kommentarer? Sitér dette innlegget Link to post
Linea Svart 9.August.2021 Link til dette innlegget Svart 9.August.2021 Hei. Jeg har blitt fortalt at batterivann er anbefalt og har alltid brukt det Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 9.August.2021 Link til dette innlegget Svart 9.August.2021 Bor du i Kongo, ville jeg ikke brukt vann fra springen. Bor du i Norge, bruk vann fra springen. Det får da være grenser for hvor lite en dieselmotor burde kunne tåle. Det verste er å kjøre lenger tid enn det som står i produktdatabladet. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 9.August.2021 Link til dette innlegget Svart 9.August.2021 Drikkevannet i Norge har jevnt over lavt kalkinnhold. I enkelte andre land er dette et langt større problem. Herunder Danmark etter det jeg forstår. Jeg har aldri brukt annet enn vanlig springvann til dette. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
NilsPils Svart 9.August.2021 Link til dette innlegget Svart 9.August.2021 Vanlig springvann i Norge. Nedover i Europa er høyt kalkinnhold et problem mange steder. Da jeg bodde i Tyskland som student på 60-tallet fikk jeg tett radiator på bilen pga. kalk i springvannet. Og jeg mått banke kalk ut av vannkokeren med jevne mellomrom. Sånt er ganske ukjent her i landet. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Ida Marie III Svart 9.August.2021 Link til dette innlegget Svart 9.August.2021 Samme her... Norsk springvann er mer en godt nok... Men noen steder der de bruk er grunnvann, kan de slite med "hardt" vann... Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 9.August.2021 Link til dette innlegget Svart 9.August.2021 Springvann, så lenge det ikke er brønnvann eller grunnvann i Nord-Norge det er snakk om. Springvannet i Norge er stort sett «bløtt» (lav °dH-verdi) og inneholder dermed lite kalsium og magnesium, i motsetning til Danmark og enkelte andre land nedover kontinentet som har langt hardere vann. Sitér dette innlegget Link to post
Bikkeren Svart 10.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.August.2021 Takk for svar, da blir det springvann :) Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 11.August.2021 Link til dette innlegget Svart 11.August.2021 Biltema batterivann til 12 kroner literen Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.