Jump to content

Fortynning av frostvæskekonsentrat

Bikkeren

Recommended Posts

Skal bytte frostvæske (rød) på min Yanmar for første gang, snart gått 500 timer. Har kjøpt konsentrat, men har sett kommentarer på at det ikke er så lurt å bruke springvann å tynne ut med da springvann har "høyt" saltinnhold/fare for avleiringer. Det står ingenting på kannen om hva slags vann det bør brukes. Antar jeg kan bruke vanlig batterivann. Om det er avionisert betyr vel mindre vil jeg tro. Noen kommentarer? 

Drikkevannet i Norge har jevnt over lavt kalkinnhold. I enkelte andre land er dette et langt større problem. Herunder Danmark etter det jeg forstår. 

Jeg har aldri brukt annet enn vanlig springvann til dette. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Vanlig springvann i Norge.

Nedover i Europa er høyt kalkinnhold et problem mange steder. Da jeg bodde i Tyskland som student på 60-tallet fikk jeg tett radiator på bilen pga. kalk i springvannet. Og jeg mått banke kalk ut av vannkokeren med jevne mellomrom. Sånt er ganske ukjent her i landet.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...