Oetysse Startet 9.August.2021 Link til dette innlegget Startet 9.August.2021 Hei Familie på 4 ønsker båt. Trenger litt fart minimum 25knopp. Bra uteplass Helst «kjøkken» ute. Lett å vaske da vi liker å fiske. Diesel Baug propell Oppbevaring Do med dør minimum 4 sengeplasser Alternativer jeg har lagret på Finn: Bayliner 2755 Sea Ray 250 Sundancer Scandinavien 260 SPORT ?♂️ Scand TROPIC 7800 Askeladden 705 Galeon Galia 777 Carver 260 spesial edition. Tanker rundt nevnte båter eller tips om andre alternativer mottaes med stor takk. Mvh Oetysse Sitér dette innlegget Link to post
VegJoh Svart 9.August.2021 Link til dette innlegget Svart 9.August.2021 Har hatt en Askeladden 705. Var veldig fornøyd med den. De andre båtene har jeg ikke detalj kjennskap til. Sitér dette innlegget D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
Oetysse Svart 9.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.August.2021 VegJoh skrev 14 minutter siden: Har hatt en Askeladden 705. Var veldig fornøyd med den. De andre båtene har jeg ikke detalj kjennskap til. Er den vi først tenkte på. Liker den godt. hvordan var den å overnatte i, er den ok for 2 barn og 2 voksne? Eneste minuset jeg ser med den er størrelsen på«lugaren» Sitér dette innlegget Link to post
junior 1 Svart 9.August.2021 Link til dette innlegget Svart 9.August.2021 Hva med en Joda 7900? https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=223933503 Sitér dette innlegget Link to post
VegJoh Svart 9.August.2021 Link til dette innlegget Svart 9.August.2021 (redigert) Oetysse skrev for 3 timer siden: Hvordan var den å overnatte i, er den ok for 2 barn og 2 voksne? Jeg utvidet sengen i piggen. Da var det ikke noe problem for 2 barn å sove der (Vi hadde 3 barn som sov der på det meste) Her er en tråd jeg lagde på prosjektet med å utvide sengen. Redigert 9.August.2021 av VegJoh (see edit history) Sitér dette innlegget D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
nordan family 27 Svart 10.August.2021 Link til dette innlegget Svart 10.August.2021 Jeg ville gått noen runder til på prioriteringslisten. Enten beholde fartsønske og størrelse - eller redusere fart og gå opp i størrelse. 4 soveplasser og god stemning krever litt plass. Min anbefaling: vær fornøyd med dagsturer og legg opp fart og størrelse etter det. Eller opp i størrelse og alder for å klare å huse 4 stk igjennom helgen på en måte som alle (og ikke bare far) synes er hyggelig. Da jeg var guttunge hadde vi fått ny båt. Første helgen konkluderte de voksne med at 23 fot var altfor lite. Det ble 30 fots snekke etter kort tid. Selv hadde vi 2 og 3 barn i Nordan Family 27. Det gikk fint før det ble stor Fairline. Nå er vi på 2 dagsturbåter i stedet. Jeg kunne godt tenkt med en weekendcruiser som trådstarter. Men først når ungene på ingen som helst måte skal være med lengre. (Men da blir det sikkert seilbåt igjen) Sitér dette innlegget Link to post
Oetysse Svart 10.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.August.2021 VegJoh skrev for 14 timer siden: Jeg utvidet sengen i piggen. Da var det ikke noe problem for 2 barn å sove der (Vi hadde 3 barn som sov der på det meste) Her er en tråd jeg lagde på prosjektet med å utvide sengen. Takker for godt svar? Sitér dette innlegget Link to post
Oetysse Svart 10.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.August.2021 nordan family 27 skrev 59 minutter siden: Jeg ville gått noen runder til på prioriteringslisten. Enten beholde fartsønske og størrelse - eller redusere fart og gå opp i størrelse. 4 soveplasser og god stemning krever litt plass. Min anbefaling: vær fornøyd med dagsturer og legg opp fart og størrelse etter det. Eller opp i størrelse og alder for å klare å huse 4 stk igjennom helgen på en måte som alle (og ikke bare far) synes er hyggelig. Da jeg var guttunge hadde vi fått ny båt. Første helgen konkluderte de voksne med at 23 fot var altfor lite. Det ble 30 fots snekke etter kort tid. Selv hadde vi 2 og 3 barn i Nordan Family 27. Det gikk fint før det ble stor Fairline. Nå er vi på 2 dagsturbåter i stedet. Jeg kunne godt tenkt med en weekendcruiser som trådstarter. Men først når ungene på ingen som helst måte skal være med lengre. (Men da blir det sikkert seilbåt igjen) Har egentlig havnet på 27fot, bortsett fra Askeladden. plass blir viktigste. Tenker minimum fart må bli marsj på 20knopp. Da kveldsturer for å fiske eller bade er en viktig del av det for oss. Sitér dette innlegget Link to post
Oetysse Svart 10.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.August.2021 junior 1 skrev for 17 timer siden: Hva med en Joda 7900? https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=223933503 Er på listen over båter som passer inn. Sitér dette innlegget Link to post
Oetysse Svart 10.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.August.2021 Hva tenker dere om prisene som er i disse dager. Er det trolig at det holder seg eller vil det falle litt? Sitér dette innlegget Link to post
The Saint Svart 10.August.2021 Link til dette innlegget Svart 10.August.2021 Oetysse skrev for 2 timer siden: Hva tenker dere om prisene som er i disse dager. Er det trolig at det holder seg eller vil det falle litt? Det er vel noen som selger billigere nå mot høst / vinter. Men at prisene vil falle mye til neste år tviler jeg på. Det leveres fremdeles for få nye båter til å dekke etterspørselen. Er jo også mange som nå har fått smaken på båtlivet og vil fortsette med det. Veldig usikkert hvor lenge vi må leve med forskjellige restriksjoner på grunn av covid 19, siden man ikke er sikker på å ikke være smittebærer selv om man er vaksinert. Så er nok mange som sitter å venter med å selge til vi kan reise fritt igjen over litt tid. Men dette er bare synsing i fra min side. Hadde jeg vært sikker så burde jeg ha begynt å kjøpe aksjer. Vanskelig å spå fremtiden. Sitér dette innlegget Link to post
leopard Svart 10.August.2021 Link til dette innlegget Svart 10.August.2021 Hei Vi har hatt Askeladden 705 dette er en veldig fin og praktisk båt. Men vi synes den ble for liten med 2 +2, sikkert ypperlig for 2 . Vi ble lei av og pakke om båten morgen og kveld. Sitér dette innlegget Link to post
Oetysse Svart 11.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.August.2021 The Saint skrev for 12 timer siden: Det er vel noen som selger billigere nå mot høst / vinter. Men at prisene vil falle mye til neste år tviler jeg på. Det leveres fremdeles for få nye båter til å dekke etterspørselen. Er jo også mange som nå har fått smaken på båtlivet og vil fortsette med det. Veldig usikkert hvor lenge vi må leve med forskjellige restriksjoner på grunn av covid 19, siden man ikke er sikker på å ikke være smittebærer selv om man er vaksinert. Så er nok mange som sitter å venter med å selge til vi kan reise fritt igjen over litt tid. Men dette er bare synsing i fra min side. Hadde jeg vært sikker så burde jeg ha begynt å kjøpe aksjer. Vanskelig å spå fremtiden. Takker for svar? Får bare ha litt is i magen og følge med på båtene jeg er interessert i å kjøpe. Sitér dette innlegget Link to post
Oetysse Svart 11.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.August.2021 leopard skrev for 10 timer siden: Hei Vi har hatt Askeladden 705 dette er en veldig fin og praktisk båt. Men vi synes den ble for liten med 2 +2, sikkert ypperlig for 2 . Vi ble lei av og pakke om båten morgen og kveld. Meget godt poeng. Sitér dette innlegget Link to post
Bjarne R Svart 11.August.2021 Link til dette innlegget Svart 11.August.2021 Forslag på en eldre type båt. Halco 26/29 bør du også se litt på. Gammel båt, men det finnes noen godt vedlikeholdte der ute. Finnes i halplaner og helplanere, og dem passer din ønsker ganske bra. Sitér dette innlegget Link to post
Oetysse Svart 13.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.August.2021 Er motoren helt feil for båten på denne? https://www.finn.no/225613891 Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 13.August.2021 Link til dette innlegget Svart 13.August.2021 Ser ut som mercruiser 7,3l. Den har vel noe dårlig rykte, men jeg kjenner til en som kjørte en slik motor i 25 år uten et feilslag, men han var særdeles nøye med alt vedlikehold, og kjørte alltid rolig opp og ned. Sitér dette innlegget Link to post
junior 1 Svart 13.August.2021 Link til dette innlegget Svart 13.August.2021 Her er en som er litt over pris antydningen du kom med som ser ut til å tilfredstille kravene deres bortsett fra baugpropell https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=185312536 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.