Jump to content

weekendcruiser Med soveplass til 4 og bra ute område. Under 250k

Oetysse

Recommended Posts

Hei

Familie på 4 ønsker båt. 
Trenger litt fart minimum 25knopp.

Bra uteplass

Helst «kjøkken» ute.

Lett å vaske da vi liker å fiske.

Diesel

Baug propell

Oppbevaring

Do med dør

minimum 4 sengeplasser 

Alternativer jeg har lagret på Finn:

Bayliner 2755

Sea Ray 250 Sundancer

Scandinavien 260 SPORT ?‍♂️
Scand TROPIC 7800

Askeladden 705

Galeon Galia 777

Carver 260 spesial edition.

Tanker rundt nevnte båter eller tips om andre alternativer mottaes med stor takk.

Mvh

Oetysse 

Oetysse skrev for 3 timer siden:

Hvordan var den å overnatte i, er den ok for 2 barn og 2 voksne?

Jeg utvidet sengen i piggen. Da var det ikke noe problem for 2 barn å sove der (Vi hadde 3 barn som sov der på det meste) Her er en tråd jeg lagde på prosjektet med å utvide sengen.

Redigert av VegJoh (see edit history)

D5L

Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz

Jeg ville gått noen runder til på prioriteringslisten. Enten beholde fartsønske og størrelse - eller redusere fart og gå opp i størrelse. 4 soveplasser og god stemning krever litt plass. 

Min anbefaling: vær fornøyd med dagsturer og legg opp fart og størrelse etter det. Eller opp i størrelse og alder for å klare å huse 4 stk igjennom helgen på en måte som alle (og ikke bare far) synes er hyggelig.

Da jeg var guttunge hadde vi fått ny båt. Første helgen konkluderte de voksne med at 23 fot var altfor lite. Det ble 30 fots snekke etter kort tid.

Selv hadde vi 2 og 3 barn i Nordan Family 27. Det gikk fint før det ble stor Fairline. Nå er vi på 2 dagsturbåter i stedet. Jeg kunne godt tenkt med en weekendcruiser som trådstarter. Men først når ungene på ingen som helst måte skal være med lengre. (Men da blir det sikkert seilbåt igjen)

nordan family 27 skrev 59 minutter siden:

Jeg ville gått noen runder til på prioriteringslisten. Enten beholde fartsønske og størrelse - eller redusere fart og gå opp i størrelse. 4 soveplasser og god stemning krever litt plass. 

Min anbefaling: vær fornøyd med dagsturer og legg opp fart og størrelse etter det. Eller opp i størrelse og alder for å klare å huse 4 stk igjennom helgen på en måte som alle (og ikke bare far) synes er hyggelig.

Da jeg var guttunge hadde vi fått ny båt. Første helgen konkluderte de voksne med at 23 fot var altfor lite. Det ble 30 fots snekke etter kort tid.

Selv hadde vi 2 og 3 barn i Nordan Family 27. Det gikk fint før det ble stor Fairline. Nå er vi på 2 dagsturbåter i stedet. Jeg kunne godt tenkt med en weekendcruiser som trådstarter. Men først når ungene på ingen som helst måte skal være med lengre. (Men da blir det sikkert seilbåt igjen)

Har egentlig havnet på 27fot, bortsett fra Askeladden.

plass blir viktigste.

Tenker minimum fart må bli marsj på 20knopp. Da kveldsturer for å fiske eller bade er en viktig del av det for oss.

Oetysse skrev for 2 timer siden:

Hva tenker dere om prisene som er i disse dager. Er det trolig at det holder seg eller vil det falle litt?

Det er vel noen som selger billigere nå mot høst / vinter. Men at prisene vil falle mye til neste år tviler jeg på. Det leveres fremdeles for få nye båter til å dekke etterspørselen. Er jo også mange som nå har fått smaken på båtlivet og vil fortsette med det. Veldig usikkert hvor lenge vi må leve med forskjellige restriksjoner på grunn av covid 19, siden man ikke er sikker på å ikke være smittebærer selv om man er vaksinert. Så er nok mange som sitter å venter med å selge til vi kan reise fritt igjen over litt tid. Men dette er bare synsing i fra min side. Hadde jeg vært sikker så burde jeg ha begynt å kjøpe aksjer. Vanskelig å spå fremtiden. :saint:

The Saint skrev for 12 timer siden:

Det er vel noen som selger billigere nå mot høst / vinter. Men at prisene vil falle mye til neste år tviler jeg på. Det leveres fremdeles for få nye båter til å dekke etterspørselen. Er jo også mange som nå har fått smaken på båtlivet og vil fortsette med det. Veldig usikkert hvor lenge vi må leve med forskjellige restriksjoner på grunn av covid 19, siden man ikke er sikker på å ikke være smittebærer selv om man er vaksinert. Så er nok mange som sitter å venter med å selge til vi kan reise fritt igjen over litt tid. Men dette er bare synsing i fra min side. Hadde jeg vært sikker så burde jeg ha begynt å kjøpe aksjer. Vanskelig å spå fremtiden. :saint:

Takker for svar? Får bare ha litt is i magen og følge med på båtene jeg er interessert i å kjøpe.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...