Roffa Svart 6.Juli Link til dette innlegget Svart 6.Juli Noen som vet hvilken gass som skal benyttes i båt? Jeg prøver å undersøke, men ikke lett å bli klok på dette. R134A gassen som dukker opp her og i søk er tyngre enn luft, meget brannfarlig og ikke anbefalt i båt (sier leverandøren selv) Sitér dette innlegget Link to post
anders1234 Svart 6.Juli Link til dette innlegget Svart 6.Juli R134A brukes blnt annet i biler. Det hender det er lekkasjer i motorrom ved siden av eksosmanifold. Har aldri sett antydning til spor av flammer noe gang. Ai beskriver R134A som non-flammable. Sjekk også denne videoen. R1234yf derimot-den ville jeg vært forsiktig med. Sitér dette innlegget Link to post
Roffa Svart 16.Juli Link til dette innlegget Svart 16.Juli Da har jeg dessverre blitt litt klokere. Gassen som dukker opp på søk og her i denne tråden: Søk | Electroshop.no er IKKE r134a, men en brannfarlig og tyngre enn luft gass som IKKE bør brukes i båt iflg forhandleren (electroshop) selv. Gassen R134a får jeg ikke kjøpt da den kun selges til innehavere av F-gass sertifikat. Nå har jeg alt utstyret jeg trenger for å fylle, men får ikke tak i gassen. Noen tips? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.