Jutta Startet 10.August.2021 Link til dette innlegget Startet 10.August.2021 Motoren stoppet forleden dag. Det begynte med at det var kraftige vibrasjoner på tomgang. Disse gav seg imidlertid ved høyere turtall, og motoren fungerte tilsynelatende ok på turtall fra 1000 rpm og opp. Til sluttet stoppet den imidlertid (når jeg forsøkte å la den gå på tomgang). I ettertid har jeg luftet på filtre og dyser, og jeg fikk den til å starte igjen. Da gikk den tilsynelatende normalt og jeg kjørte den på ca 1300 rpm i 15 min ca. Det var litt variasjoner i turtall innimellom (turtallet gikk kortvarig ned litt før det gikk opp igjen, knapt merkbart). Ved forsøk på å kjøre den på lavere turtall/tomgang stoppet den kontant. Etter dette skiftet jeg begge filtre og lette etter lekkasjer på dieselslanger, fant ikke noe. Har ikke grunn til å tro at dieselen er dårlig, ser grei ut i filtre osv. Etter lufting fikk jeg den til å gå igjen, med samme hendelsesforløp som beskrevet over. Den går tilsynelatende ok om jeg gir den litt turtall, 1000 rpm og opp. Men den vibrerer fælt ved lavere turtall og stopper. Anyone? Kan legge til at den stoppet første gangen etter at jeg hadde fylt diesel, nokså full tank. For noen måneder siden ble girkasse overhalt, med ny demperplate ++. Det har fungert tilsynelatende ok gjennom sommeren. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.