Landcrab Startet 10.August.2021 Link til dette innlegget Startet 10.August.2021 Jeg har satt en (midlertidig) transparent slange mellom filter og motor for å sjekke om jeg har noe luftlekkasje i dieseltilførselen. Det er overraskende mye luft i denne slangen som ikke blir borte. Er dette noe jeg må ta tak i? Mengden luft virker ganske statisk, men jeg hadde liksom trodd all lufta ville forsvinne ut med dieselen? Hvis jeg pumper på primer pumpa så kommer det diesel opp til et punkt og pumpa blir rimelig hard, men etter det så kommer det bare luft. Kan det være primerpumpa som er gåen? Tok en video for å vise: https://streamable.com/35agk4 Jeg har prøvd å kjøre en liten tur nå på full spiker, men lufta blir ikke borte Bør jeg få ut denne lufta, eller er det ikke noe å bruke tid på? Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 10.August.2021 Link til dette innlegget Svart 10.August.2021 Dette er jo på sugesida av pumpa. Lufta her i slangen blir fanga på det høyeste punktet. Pumpa suger ren diesel som ser ut som den smyge seg under luftbobla. Hvis du korter ned slangen, unngår det høye punktet, så tenker jeg du får annet resultat. Sitér dette innlegget Link to post
Landcrab Svart 10.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.August.2021 (redigert) Sørlandet2 skrev 6 minutter siden: Dette er jo på sugesida av pumpa. Lufta her i slangen blir fanga på det høyeste punktet. Pumpa suger ren diesel som ser ut som den smyge seg under luftbobla. Hvis du korter ned slangen, unngår det høye punktet, så tenker jeg du får annet resultat. Løftet slangen opp for å ta videoen. Har prøvd å skifte hvordan den ligger uten at det endret noe. Når slangen er tilsynelatende tom for luft så ser jeg fortsatt luft i toppen ved filteret. Men jeg kan godt korte inn slangen for å se om det har noe effekt ?? Redigert 10.August.2021 av Landcrab (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Landcrab Svart 10.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.August.2021 Jeg korta inn slangen maks nå @Sørlandet2, men det hjalp ingen ting. Merkelig greier Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.