Kaptein50 Startet 10.August.2021 Link til dette innlegget Startet 10.August.2021 Hei Har noen gode råd til hvordan rense disse setene? Skinn eller skai litt usikker. Har prøvd med noe billig turtle wax leather cleaner. Men det var bare noe dritt. Trenger trolig litt kraftigere saker. Smusset er sikkert gammelt, med riktig produkt og fremgangsmåte har jeg tro på at setene kan se ut som «ny» ? Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 10.August.2021 Link til dette innlegget Svart 10.August.2021 Har brukt skumrensen til Wurth med hell på skitne skaiseter ombord. Det finnes så klart andre produkter som også gjør jobben, men skumrensen er så enkel i bruk, spray på, la få skumme opp, la få virke en liten stund (til skummet er i ferd med å bli ikke-skum igjen) og tørk av. Lukter godt gjør den også. Anbefales Sitér dette innlegget Link to post
k1mbo Svart 10.August.2021 Link til dette innlegget Svart 10.August.2021 Swissvax Forte?? Sitér dette innlegget Link to post
snekkerbod Svart 11.August.2021 Link til dette innlegget Svart 11.August.2021 Brukte denne på en Boston Whaler jeg eide. Kostnadseffektivt og god kvalitet. Brukte den på en poleringsmaskin. God impregnering og skinnende hvit. https://www.marineshop.no/starbrite/118047/starbrite-vinyl-cleaner-and-polish?gclid=Cj0KCQjw6s2IBhCnARIsAP8RfAgZsRnqtK4FRIjKBgVKGhocd7T52U1ISnUX_d1pqK5aJg0nN8bE8i0aAgQrEALw_wcB Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 11.August.2021 Link til dette innlegget Svart 11.August.2021 @snekkerbod, hvilken pad brukte du på poleringsmaskinen? Jeg har denne Starbrite rensen, men ble rimelig lei av å gnukke og gni manuelt. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
snekkerbod Svart 11.August.2021 Link til dette innlegget Svart 11.August.2021 Bare en helt enkel skumgummi pad. Nokså myk. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 11.August.2021 Link til dette innlegget Svart 11.August.2021 For de vanskelige jobbene anbefaler jeg en skrubb dyppet i rødsprit, og enda mer effektivt: Fineste sort stålull dyppet i rødsprit. Dette skader ikke skai/vinyl, men det er ikke dumt å etterbehandle med AutoGlym sin skaifornyer. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Martine29 Svart 11.August.2021 Link til dette innlegget Svart 11.August.2021 Ja der har Trudelutt sittet i maaange lange år gett, men et kjempebra tips var det. Håper Sagan e i god stand. Går selv med tanker om en Saga 29 fra 2003. Du kan jo se på annonsen. Ligger i Trøndelag. Litt stiv pris? Har sett på den, ser unektelig bra ut. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 11.August.2021 Link til dette innlegget Svart 11.August.2021 Yepp, Saga'n med original Yanmar-motor er i ypperlig stand. Hva som skulle ha blitt dårligere enn da den var ny i 1986 vet jeg sannelig ikke hva det skulle være. Utstyrsmessig, teknisk er det jo en enorm forbedring på disse 35 årene. Slitedeler er nok byttet, skaiputene på bildet er byttet med nye originale en gang. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Kaptein50 Svart 11.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.August.2021 Takk for tips ? Skal prøve meg frem ?? Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein50 Svart 25.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.August.2021 (redigert) Har prøvd starbright vinyl cleaner og restore. Helt greit produkt. Men det som virkelig har overrasket var Magic Sponge fra Maritim. Veldig bra produkt og lettvint!! Redigert 25.August.2021 av Mathias33 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.