Jump to content

Ny/bytte av Innenbordsdrivstofftank 175L

Norenglish

Recommended Posts

Hei!

Har en Nordkapp 22 DC fra 78 med drivstofftank på 175L ( Usikker på om det er AL evnt rustfritt) fra 1975.

Originalt ble båten levert med AQ170/bensin, så har båten iløpet av sin levetid blitt konvertert til Diesel.

Nå holder jeg på med et totalt restaureringsprosjekt av båten, og installering av ny V8 innenbordsmotor( bensin). 

Drivstofftanken begynner å nærme seg 45år.. og med bytte fra bensin til diesel tilbake til bensin igjen, er vell ikke dette optimalt mtp tæring osv..

Mest moderne og riktige idag er vell en tank i polythenplast?  tips til firmaer som kan lage noe sånt på mål? 

Mvh

På generelt grunnlag, verken bensin eller diesel er korrosive mot jern eller metaller. Jeg har hatt rust i noen tanker på bil, de har uten unntak rustet fra utsiden og inn. Det er et foretak borte på Vestlandet som heter Plastinvent. De har godt rykte. Jeg prøvde med, men fikk tilbud på noe annet enn jeg ba om. Ga opp videre kommunikasjon. Vet ikke hvor du holder til hen.

En metalltank føler jeg er tryggere når det kommer til slike litt større volum av drivstoff. Syrefast er naturligvis dyrest.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...