Jump to content

Edit History

Nikk

Nikk

Trond123 skrev for 8 timer siden:

Selv har jeg flere ganger gitt klar beskjed til andre om at de må henge ut fendere FØR de får legge seg utenpå min båt, selv om jeg alltid har et par fendere ute selv også. Dette går jo utelukkende på å ta vare på egne og andres verdier, og minimere risiko for skader.

Greit nok om båten som skal legge seg inntil kommer inn rett sideveis. Beveger den seg imidlertid noe langsetter (fremmover eller bakover) blir dette fort floke av fendertauene. 

Bortsett fra dette ser jeg ikke på double banking som noe som helst problem - om det er seilbåt eller motorbåt, stor eller liten, østlending eller vestlending, blid eller sur. 

Nikk

Nikk

Trond123 skrev for 8 timer siden:

Selv har jeg flere ganger gitt klar beskjed til andre om at de må henge ut fendere FØR de får legge seg utenpå min båt, selv om jeg alltid har et par fendere ute selv også. Dette går jo utelukkende på å ta vare på egne og andres verdier, og minimere risiko for skader.

Greit nok om båten som skal legge seg inn til kommer inn rett sideveis. Beveger den seg imidlertid noe langsetter (fremmover eller bakover) blir dette fort floke av fendertauene. 

Bortsett fra dette ser jeg ikke på double banking som noe som helst problem - om det er seilbåt eller motorbåt, stor eller liten, østlending eller vestlending, blid eller sur. 

• Create New...