nie
Lingefan skrev 1 time siden:
Folk som ser på både egen og andres båter som at «alt skal brukes - det er ikke så farlig, for det er tross alt bare en båt og man må tåle ditt og datt» får heller tenke over holdningene sine om de skal bli ønsket til flere skutesider. Man ser det ofte ganske lett på hvordan båtene ser ut, om de er erfarne eller ikke, båtkjøringen og hvordan de planlegger når de går inn, og det henger ofte sammen med hva slags holdninger de har.
Hmmm...
Som nevnt lenger opp er jeg bare en landsens stril...men jeg har bosatt meg I byen.
Når jeg leser sitatet over kom jeg til å tenke på han rett over gaten her hjemme.
Han har bygd seg hus....480m2 fønnkis.
Utenfor huset, foran garasjen, har han laget en 150m2 gårdsplass med granittdekke....stort og flott.
Men av og til må Porschen vaskes... da stilles denne midt i den kommunale gaten...på asfalten....utenfor granitten....før det vaskes.....mye....lenge og nøye.
En gang...mens han vasket....og jeg kom kjørende... mens han sperret veien....måtte jeg bare spørre;
"Hvorfor vasker du ikke bilen inne på gårdsplassen din?"
Svaret var: "Nei, da blir jo granitten ødelagt"
Jaja, tenkte jeg.
Vet ikke hvorfor...men når jeg leste sitatet over kom jeg til å tenke på han fyren rett over gaten.....han med granitten...