Jump to content

Edit History

Lingefan

Lingefan

Førstefender skrev for 11 timer siden:

Takk for god oppsumering og gode argumenter :smiley: Etter å vært på sjøen i rundt 35år, må jeg si holdninger og kunnskapsløsheten enkelte her oppviser er deprimerende lesning.

Selv har jeg vært på sjøen i 38 år. Så dette handler ikke om erfaring på sjøen, men om hva som er «korrekt skikk og bruk». Det er ikke slik at bare fordi det er båtfolk så forsvinner all rett til å ha eget privatliv, eller bestemmelsesrett over hvordan båten skal ta seg ut på sjøen :smiley:

Det jeg er mer forundret over er at omtrent alle ligger i halvplan overalt og ikke «aner noenting» om bølgene de lager. Det er også mangel på skikk og bruk. Jeg må jo bare observere og finne meg i det, er jo ikke noe jeg får gjort noe med.

Personlig koser jeg meg på sjøen uansett, akkurat som Bitteliten, enten jeg kjører GH11 eller 42 fot. Ingen tvil om at det er store endringer i holdninger og kjøreferdigheter og hensyn til andre ute og går. Jeg tenker - de som ikke liker det vil nok slite, så det er enten bare å tåle de nye endringene, eller begynne med noe helt annet. Get real and get over it :wink:

Lingefan

Lingefan

Takk for god oppsumering og gode argumenter :smiley: Etter å vært på sjøen i rundt 35år, må jeg si holdninger og kunnskapsløsheten enkelte her oppviser er deprimerende lesning.

Selv har jeg vært på sjøen i 38 år. Så dette handler ikke om erfaring på sjøen, men om hva som er «korrekt skikk og bruk». Det er ikke slik at bare fordi det er båtfolk så forsvinner all rett til å ha eget privatliv, eller bestemmelsesrett over hvordan båten skal ta seg ut på sjøen :smiley:

Det jeg er mer forundret over er at omtrent alle ligger i halvplan overalt og ikke «aner noenting» om bølgene de lager. Det er også mangel på skikk og bruk. Jeg må jo bare observere og finne meg i det, er jo ikke noe jeg får gjort noe med.

Personlig koser jeg meg på sjøen uansett. Ingen tvil om at det er store endringer i holdninger og kjøreferdigheter og hensyn til andre ute og går. Jeg tenker - de som ikke liker det vil nok slite, så det er enten bare å tåle de nye endringene, eller begynne med noe helt annet. Get real and get over it :wink:

Lingefan

Lingefan

Ingen tvil om at det er store endringer ute og går. Jeg tenker - de som ikke liker det vil nok slite, så det er enten bare å tåle de nye endringene, eller begynne med noe helt annet. Get real and get over it :wink:

Lingefan

Lingefan

Selv har jeg vært på sjøen i 38 år, blitt lært opp av min bestefar som var fisker og hatt båt hele livet. Så dette handler ikke om erfaring på sjøen, men om hva som er korrekt skikk og bruk. Det er ikke slik at bare fordi det er båtfolk så forsvinner all rett til å ha eget privatliv, eller bestemmelsesrett over hvordan båten skal ta seg ut på sjøen :smiley:

Det jeg er mer forundret over er at omtrent alle ligger i halvplan overalt og ikke «aner noenting» om bølgene de lager. Det er også mangel på skikk og bruk.

• Create New...