Jump to content

Edit History

zooper

zooper

@Seilfred - gode poenger!

@Komodo - som hundeeier så tør ikke jeg la hunden løpe fritt på bryggeanlegg. Hva om den hadde skumpet et barn på sjøen? Ellers så kunne den forsynt seg av fristelser midlertidig hensatt på brygga, badet og ristet av seg den våte pelsen på en eller annens sommerkjole... Hunden kan også skades eller havne i vannet... Holmer med fugler - selvsagt ikke! En skipshund må man ha kontroll på. Agressive hunder som skade-biter mennesker eller river i filler andre hunder må avlives.

@Popeye :D

Ellers var jeg å kikket på båter i dag. Da kom jeg tilfeldigvis forbi en båt som var fortøyd slik at baugen slo i brygga. Ingen av de andre som hørte til i havna lot til å ha brydd seg - for det var nok av folk rundt om forbi i nabolaget til at det vanskelig kunne gått under absolutt alle sin radar. Da det blåste en del og kneet mitt var ute av drift klarte jeg bare ikke å både å skyve båten fri og endre på fortøyningene samtidig. Jeg fikk mønstret en veldig hyggelig skipper i nærheten, og sammen fikk vi orden på hyssingene. Det burde i mine øyne være en selvfølge for alle båtfolk å ta affære for å forhindre skade på en annens båt. Å være uheldig med en fortøyning eller en fender kan skje den beste - meg, deg, alle og enhver! Greit for båteiere flest vil jeg tro om en forbipasserende banker på for å varsle og tar saken i egne hender om  ingen er om bord?

zooper

zooper

@Seilfred - gode poenger!

@Komodo - som hundeeier så tør ikke jeg la hunden løpe fritt på bryggeanlegg. Hva om den hadde skumpet et barn på sjøen? Ellers så kunne den forsynt seg av fristelser midlertidig hensatt på brygga, badet og ristet av seg den våte pelsen på en eller annens sommerkjole... Hunden kan også skades eller havne i vannet... Holmer med fugler - selvsagt ikke! En skipshund må man ha kontroll på. Agressive hunder som skade-biter mennesker eller river i filler andre hunder må avlives.

@Popeye :D

Ellers var jeg å kikket på båter i dag. Da kom jeg tilfeldigvis forbi en båt som var fortøyd slik at baugen slo i brygga. Ingen av de andre som hørte til i havna lot til å ha brydd seg - for det var nok av folk rundt om forbi i nabolaget til at det kunne gått under alles radarer. Da det blåste en del og kneet mitt var ute av drift klarte jeg bare ikke å både å skyve båten fri og endre på fortøyningene samtidig. Jeg fikk mønstret en veldig hyggelig skipper i nærheten, og sammen fikk vi orden på hyssingene. Det burde i mine øyne være en selvfølge for alle båtfolk å ta affære for å forhindre skade på en annens båt. Å være uheldig med en fortøyning eller en fender kan skje den beste - meg, deg, alle og enhver! Greit for båteiere flest vil jeg tro om en forbipasserende banker på for å varsle og tar saken i egne hender om  ingen er om bord?

• Create New...