SixPence
Det vi bruker båten mest til er å ligge til ankers eller i naturhavner, ikke så mye småbåtplasser eller byer. Båten blir hovedsakelig brukt som hytte for å komme seg litt unna, og vi kjører ikke de veldig store strekkene lengre.
Vi tenker å bytte ut til en større båt og har brukt litt tid til å finne ut hva vi ville ha forandret på den gamle. Hovedpunktene er trapp opp til flybridge ikke stige, strømgenerator, behagelig møbler og senger ikke benker, autopilot og mulighet til og hekte på gummibåt på snapdaviter eller lignende.
Størrelses orden har vi havnet mellom 37-42 fot, helst ikke noe større da det blir problem med opplagsplass. Av merker liker vi godt Princess, Fairline, Azimut og Sealine. Selvfølgelig andre merker også, men faller ofte tilbake til disse.
Vi håper og holde oss innom 2 mill, så vi snakker om båter som er noen år gamle.
Det jeg lurer på, er det noen som har noen erfaringer med båter i dette segmentet som kan gi meg noen gode tips? Noen som har byttet mellom merkene av en eller annen grunn? Er det ene merket bedre enn det andre på spesielle ting som kjøre komfort, boforhold, kvalitet, støy, bevegelser i sjøen etc? Er det noe jeg bør være spesielt oppmerksom på med tanke på noen av merkene?
Vi er båtvante og trives på sjøen, men vi er helt ukjente med disse merkene. Er det noen som har gode tips blir jeg glad for det