Jump to content

Yamarin 6110 vs 64dc

shaldor

Recommended Posts

shaldor skrev On 13.8.2021 at 8.06:

Nokon som kan forklare forskjellen på yamarin 6110 og 64dc? Veit hekken er forskjellig med annen type badeplattform, men usikker på andre ting.. er 115hk yamaha 4takt nok?  

Vis hele sitatet  

Har kjørt 6110 med 100hk. Funker til kaffekjøring, lett vannski og turer med par-tre voksne ombord. Tror maksfarta var på noe over 30 knop.

Helgeturer med hele familien og masse oppakning, så vil du nok å savne mer maskineri (og plass).

Veldig fin båt.

Christian Rikardson

Hjemmesiden min

Mort1 skrev On 13.8.2021 at 22.34:

Ja, ifølge en test jeg leste så gjorde det meget stor forskjell, ifølge journalisten. Jeg har ikke prøvd 6110 så kan ikke si hverken eller. Men jeg hadde en Askeladden 605 som har 18gr  v-bunn, og 6420 er vesentlig mykere i bølger en den ihvertfall.

Vis hele sitatet  

Oki:) vurdere faktisk Askeladden 605 og.. er det store praktiske forskjeller på den og ein 64 dc?

Askeladden 605 er en veldig grei båt, med en særdeles fleksibel og brukervennlig innredning. Den funker til tur, bading, stangfiske, vannsport mm.

Hovedforskjellen på de to er at 6420/64dc er vesentlig mykere i bølger, og har vesentlig mindre støy i cockpit pga av tett rygg mot motor. 

Store praktiske forskjeller er det vel ikke. Bruk litt tid på prøvekjøring og å se på båter så får du mye bedre grunnlag til å vurdere selv. 

Jeg kjøpte Askeladden 605 med 115hk, angret fra dag 2. Kjøpte etterhvert 150hk. Da fikk jeg 6 knop ekstra, større marsjfartsområde, vesentlig lavere støy i marsjfart, bedre balanse i båt pga tyngre motor og fenomenal til å dra opp folk på vannski. Sjeldent noen angrer på å ha max motor......

Mort1 skrev On 14.8.2021 at 20.54:

Askeladden 605 er en veldig grei båt, med en særdeles fleksibel og brukervennlig innredning. Den funker til tur, bading, stangfiske, vannsport mm.

Hovedforskjellen på de to er at 6420/64dc er vesentlig mykere i bølger, og har vesentlig mindre støy i cockpit pga av tett rygg mot motor. 

Store praktiske forskjeller er det vel ikke. Bruk litt tid på prøvekjøring og å se på båter så får du mye bedre grunnlag til å vurdere selv. 

Jeg kjøpte Askeladden 605 med 115hk, angret fra dag 2. Kjøpte etterhvert 150hk. Da fikk jeg 6 knop ekstra, større marsjfartsområde, vesentlig lavere støy i marsjfart, bedre balanse i båt pga tyngre motor og fenomenal til å dra opp folk på vannski. Sjeldent noen angrer på å ha max motor......

Vis hele sitatet  

Takk for info, ser for meg som du seier at Askeladden er litt meir brukande til forskjellig bruk i forhold til yamarin der benken ofte vil være til hinder for bading og fisking. Ser for meg 150hk. Har du Suzuki eller Mercury? 

shaldor skrev On 15.8.2021 at 7.32:

Har du Suzuki eller Mercury? 

Vis hele sitatet  

Jeg kjøpte båten ny med 115 optimax i 2007. Våren 2015 kjøpte jeg ny Mercury F150. Herlig motor. Tror du blir fornøyd uavhengig av merke...

Før du bestemmer deg, så ville jeg testkjørt de båttypene som er aktuelle.  Pga sjøegenskapene så hadde jeg valgt 6420 foran 605 hvis jeg skulle kjøpt i dag, selv om 605 har mer praktisk innredning...

En annen ting med 605 er at den er litt våt, det kommer sjø over dekk og opp på vindskjermen litt for lett, jeg synest det er litt irriterende.

Solgte båten høsten 2019.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...