kevhans Startet 13.August.2021 Link til dette innlegget Startet 13.August.2021 Har en nylig innkjøpt Askeladden 475 Freestyle med 60hk Mercury fra 2006 jeg ønsker å bytte styringen fra ultraflex til hydraulisk styring, da det er mye dødgang. Noen gode forslag til hvilken type hyd.styring som vil passe til denne båten med smal motorbrønn? Har et omtrentlig mål av motorbrønnen på ca 650mm. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 13.August.2021 Link til dette innlegget Svart 13.August.2021 Har du prøvd å bytte kabler/styresnekke? jeg bytta til dobbeltvirkende snekke og nye kabler på sønnens båt! det ble veldig bra. På min Askeladden var alt utslitt og sabla tung, så jeg har og bytta til hydraulisk styring. Det ble en annen verden. Askeladden har generelt hatt veldig tung og treg styring. Hydraulisk styring utenbords NordFlex MF-115-MRS - Nettbåt AS (nettbaat.no) Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
paxo Svart 13.August.2021 Link til dette innlegget Svart 13.August.2021 Jeg monterte Ultfaflex hydraulisk styring på Selstaren som også har relativt trang motorbrønn. https://www.marineshop.no/ultraflex/105657/ultraflex-hydraulisk-styring-obf1-lt--150hk-komplett-pakke-for-outboard-inntil-150hk?gclid=EAIaIQobChMI4qzk8tat8gIVrEeRBR2GuAQjEAQYASABEgJ3UPD_BwE Sitér dette innlegget Link to post
kevhans Svart 13.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.August.2021 Vil det si at største lengde på styresylinderen som vist på bildet her, det den bredden jeg MÅ ha i motorbrønnen + litt ekstra? I dette tilfellet altså 545mm + litt? Sitér dette innlegget Link to post
paxo Svart 13.August.2021 Link til dette innlegget Svart 13.August.2021 Ja. Den brede stangen står stille, festet til motorfestet gjennom to braketter og stang gjennom røret. Sylinderen beveger seg att og fram. Du må også ha plass til å tilte. Sitér dette innlegget Link to post
paxo Svart 13.August.2021 Link til dette innlegget Svart 13.August.2021 Det er mulig det fins en beregnet på mindre motorer enn den jeg linket til. Tror breddene er de samme. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.