gneist Startet 13.August.2021 Link til dette innlegget Startet 13.August.2021 Trenger å snitte opp gjenger tiltrør da disse er dårlige. hvilke type gjenger er dette? Sitér dette innlegget Link to post
VegJoh Svart 14.August.2021 Link til dette innlegget Svart 14.August.2021 Var ikke mye informasjon i dette innlegget og ikke lett å svare på om man ikke har en Johnson 25hk selv, av ukjent årgang. Har du et skyvelær, så kan du jo måle stordiameter på gjengene på røret, med skyvelæret kan du også måle antall gjenger pr lengdeenhet. Legger du ut bilder av dette, så er det ikke umulig at noen kan lede deg i rett retning fra hvilke gjengetyper som kan være aktuelle. Sitér dette innlegget D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
gneist Svart 16.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.August.2021 Har ikke et gjengelære, skyvelæret er jeg ingen kløpper med. Mener tiltrør og styrerør har samme gjenger. Telefleks- styringa skal jo skrues fast her her. Disse motorene er produsert rundt om, min i Belgia. Vet ikke om det er metriske eller rørgjenger, eller noe annet.Tiltøret er noe rustent og jeg vil friske det opp med det riktige snitt. Da må jeg vite type. Kan kanskje ordne det med en gjengefil. Er takknemlig for info. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 16.August.2021 Link til dette innlegget Svart 16.August.2021 Det beste er kanskje å skifte tiltrøret? Tror ikke de er så dyre... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
deerhunt Svart 17.August.2021 Link til dette innlegget Svart 17.August.2021 index skrev for 22 timer siden: Det beste er kanskje å skifte tiltrøret? Tror ikke de er så dyre... Bytta tiltrøret på en Tohatsu 60hk for to år siden, i Norge skulle de ha 2500,- pluss mva og frakt. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 18.August.2021 Link til dette innlegget Svart 18.August.2021 deerhunt skrev for 10 timer siden: Bytta tiltrøret på en Tohatsu 60hk for to år siden, i Norge skulle de ha 2500,- pluss mva og frakt. OK! Mitt tiltrør begynner å bli ganske så rustent, så jeg vurderer å bytte. Tok en kjapp sjekk hos Ravns Garage, og de jeg så lå på 3-400 kroner. Nesten ingenting. Men til 2500,- hadde jeg nok gjenget opp ja. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.