Jump to content

Ødelagte gjenger tiltrør Johnson 25 hk

gneist

Recommended Posts

Var ikke mye informasjon i dette innlegget og ikke lett å svare på om man ikke har en Johnson 25hk selv, av ukjent årgang.

Har du et skyvelær, så kan du jo måle stordiameter på gjengene på røret, med skyvelæret kan du også måle antall gjenger pr lengdeenhet. Legger du ut bilder av dette, så er det ikke umulig at noen kan lede deg i rett retning fra hvilke gjengetyper som kan være aktuelle. 

D5L

Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz

Har ikke et gjengelære, skyvelæret er jeg ingen kløpper med.  Mener tiltrør og styrerør har samme gjenger. Telefleks- styringa skal jo skrues fast her her. Disse motorene er produsert rundt om, min i Belgia. Vet ikke om det er metriske eller rørgjenger, eller noe annet.Tiltøret er noe rustent og jeg vil friske det opp med det riktige snitt. Da må jeg vite type. Kan kanskje ordne det med en gjengefil. Er takknemlig for info.

deerhunt skrev for 10 timer siden:

Bytta tiltrøret på en Tohatsu 60hk for to år siden, i Norge skulle de ha 2500,- pluss mva og frakt.

OK! Mitt tiltrør begynner å bli ganske så rustent, så jeg vurderer å bytte. Tok en kjapp sjekk hos Ravns Garage, og de jeg så lå på 3-400 kroner. Nesten ingenting. Men til 2500,- hadde jeg nok gjenget opp ja. 

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...