vestover Startet 13.August.2021 Link til dette innlegget Startet 13.August.2021 Hei! Vi har en Yamaha totaktsmotor på båten, koblet på ratt og girbrakett. Opplevde forleden alarm fra braketten - dette skal enten bety overoppheting eller lite olje i følge manualen. Vanninntaket ser bra ut, om det kommer en kontinuerlig vannstrøm ut av motoren. Motoren krever 1% olje i bensinen, dette blir gjort. Motoren har også en oljetank, men denne er det olje på (for å være ærlig trodde jeg ikke den hadde innenbords oljetank, trodde ikke eldre totaktere hadde dette). Jeg synes heller ikke motoren går varm. I starten gikk alarmen om båten gikk på høyt turtall. Vi testet båten i dag med ny bensin og olje, og nå går alarmen kontinuerlig - også på lavt turtall (den begynner å pipe med én gang man skrur på tenninga). Synes dette er merkelig. Det er ikke mulig at motoren går varm med én gang: nå trenger motoren flere timer på seg før man i det hele tatt kan vri nøkkelen rundt uten at alarmen går. Dersom noen har brukt båten med for lite olje, kan det hende at motoren blir overopphetet pga dét, men kjørte den rolig med riktig bensin/oljeforhold en god stund før vi gasset litt. Vet ikke om denne alarmen er intelligent og piper fordi det er noe eller om den må nullstilles, men hørte en ulyd på motoren da jeg gasset litt for siste gang (en slags hoppende lyd, noe må være i veien uansett). Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.