Jump to content

Forslag til veivhusventilasjon Cummins bta

_Bliss_

Recommended Posts

Eksisterende veivhus ventilasjon er en slange ført ned i kjøl. For å bedre miljø ombord tenker jeg å modifisere dette. Tenker først å gjøre en test for å se hvilken forskjell det før og etter. 

Har laget til en flaske med ett veivhusfilter på toppen. Fører slangen inn i siden på flasken. Tenkte at der stussen der slangen går inn i flasken skulle føres inn i f.eks stållull. Kan det være noen risiko med at det kan oppstå vakuum og stålull blir sugd inn i slangen?20210812_201939.jpg.caf0b70bfffaff72110c703c0abb1388.jpg

Set for eg en lignende løsning som dette etterhvert: https://www.sbmar.com/product/envirovent-ccv-kit-6bta-series/

Men synes 350$ x2 + frakt etc er i overkant for filter og noen slanger, så jeg vurderer å lage noe tilsvarende selv. Noen som har gjort lignende og vil dele erfaringer?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...