Jump to content

Edit History

PolarLi

PolarLi

lippert skrev for 2 timer siden:

Det er sent på natten her, men jeg klarer ikke forstå den der. Mine røde og grønne Hella lanterner har vanlig rundtlysene pære med glødetråd. De pærene lyser med andre ord i en sektor på 360 grader. Den synlige sektoren lanterne lyser i er regulert av lysåpningen på lanternen. 

Ja her er det ennå senere, eller var det tidlig, men forklaringen er at dersom man tar utgangspunkt i en lanternepære med en enkel vertikal glødetråd, så er den tynn som en nål og den står en gitt avstand fra lysåpningen i lanternen. Hvis man erstatter den med en LED variant (typ festoon) hvor diodene står f-eks 10 mm fra hverandre, så vil det flytte sektoren. Akkurat det samme vil skje dersom man bytter ut orginal halogen med LED i et hovedlys til en bil eller motorsykkel.

1202636880_lanterne(2).png.d42dafbe1a8d570b4d0ab8695c2f0144.png

PolarLi

PolarLi

lippert skrev for 2 timer siden:

Det er sent på natten her, men jeg klarer ikke forstå den der. Mine røde og grønne Hella lanterner har vanlig rundtlysene pære med glødetråd. De pærene lyser med andre ord i en sektor på 360 grader. Den synlige sektoren lanterne lyser i er regulert av lysåpningen på lanternen. 

Ja her er det ennå senere, eller var det tidlig, men forklaringen er at dersom man tar utgangspunkt i en lanternepære med en enkel vertikal glødetråd, så er den tynn som en nål og den står en gitt avstand fra lysåpningen i lanternen. Hvis man erstatter den med en LED variant (typ festoon) hvor diodene står f-eks 10 mm fra hverandre, så vil det flytte sektoren. Akkurat det samme vil skje dersom man bytter ut halogen med LED i et hovedlys til en bil eller motorsykkel.

PolarLi

PolarLi

lippert skrev for 1 time siden:

Ja her er det ennå senere, eller var det tidlig, men forklaringen er at dersom man tar utgangspunkt i en lanterne med en enkel vertikal glødetråd, så er den tynn som en nål og den står en gitt avstand fra lysåpningen i lanternen. Hvis man erstatter den med en LED variant (typisk festoon) hvor diodene står f-eks 10 mm fra hverandre, så vil det flytte sektoren. Akkurat det samme vil skje dersom man bytter ut halogen med LED i et hovedlys til en bil eller motorsykkel.

• Create New...