Jump to content

Edit History

Campingcruisern

Campingcruisern

Det vi endte opp med å bruke, var slike lammellrondeller til vinkelsliper og for å ta det grøvste. (Vi bruker en batteridrevet vinkelsliper og pussinga sluker batteri, men jeg har uansett ikke styrke i hendene nok til å bruke denne metoden lenger enn batteriene varer :giggle:

)

Etterpå går jeg over med eksentersliper med 40 papir. Dette ser ut til å være det mest effektive for meg. En ting jeg har lært dog, er at uorginalt papir fungerer dårlig på Bosch sin eksentersliper.  Den ville kun pusse i korte perioder før papiret rett og slett fløy av og etter det var det ikke lenger brukbart. Jeg skiftet så til en mykere slipeplate på eksentersliperen og prøvde bosch sitt eget papir.. DET var noe helt annet. 

Arbeidet et dog forsatt ekstremt tidkrevende. Og med full jobb og familie, får jeg bare holdt på maks ett par timer pr dag, så er bare snart halveis. Så skal det sparkles og pusses osv før malingen og. 

Men hva slags korning bør jeg gå over hele skroget med før jeg skal vaske, avfette og male med eposxygrunning

Hva er best i forhold til heft på den gamle gelcoat og maling? 

Campingcruisern

Campingcruisern

Det vi endte opp med å bruke, var slike lammellrondeller til vinkelsliper og tar det grøvste. (Vi bruker en batteridrevet og pussinga sluker batteri, men jeg har uansett ikke styrke i hendene nok til å bruke denne metoden lenger enn batteriene varer :giggle:

)

Etterpå går jeg over med eksentersliper med 40 papir. Dette ser ut til å være det mest effektive for meg. En ting jeg har lært dog, er at uorginalt papir fungerer dårlig på Bosch sin eksentersliper.  Den ville kun pusse i korte perioder før papiret rett og slett fløy av og etter det var det ikke lenger brukbart. Jeg skiftet så til en mykere slipeplate på eksentersliperen og prøvde bosch sitt eget papir.. DET var noe helt annet. 

Arbeidet et dog forsatt ekstremt tidkrevende. Og med full jobb og familie, får jeg bare holdt på maks ett par timer pr dag, så er bare snart halveis. Så skal det sparkles og pusses osv før malingen og. 

Men hva slags korning bør jeg gå over hele skroget med før jeg skal vaske, avfette og male med eposxygrunning

Hva er best i forhold til heft på den gamle gelcoat og maling? 

• Create New...