PålD
Takket være god hjelp fra dere som svarte meg i denne tråden har jeg i dag gjort avtale om kjøp av båt. Båten er en flott Alo 28 med ny drivlinje og cutless lager fra 2005, ogny propell av nyere dato.
Båten har 20 friske hk og marsjer 6,5 knop på 2/3 turtall. Jeg har prøveseilt og prøvekjørt båten, en god opplevelse. Storseilet er nytt, brukt 4 ganger. Genoa seilet er eldre men godt brukbart. Båten er mastheadrigget, det blir en ny opplevelse for meg. Alle skroggjennomføringer er byttet til kompositt, og alt det elektriske er nytt og av høy kvalitet. Ny septik og wc har den og den har fått en gråvannstank. Skroget ble strippet helt ned for 2 år siden og epoxyprimet på nytt. Blir også artig å prøve autopilot med fjernkontroll. Båten er nylig isolert med flyisolasjon noe som gir en lun båt med mindre kondens. Den har også nytt skrogtrekk. Båten er tør og ren innvendig, lukter nesten ikke båt. Tror nye puter og madrasser vil gjøre susen.
Jeg gleder meg til å få båten hjem, og tenkte jeg skulle gi den et løft innvendig og legge ut litt bilder av prosessen underveis. Tenkte å pusse/skrape ned teakinnredningen og spritbeise den til ny glød, og samtidig få sydd opp nye puter/madrasser. Kan bli stilig. Kommer troligst en ny tråd på dette :)
Håper og tror jeg har fått et flott eksemplar av eldre båt som tar igjen det den kanskje skulle hatt i bredden med masse sjarm.
Båten er i god teknisk stand, så her kommer jeg til å ha båt i mange år :)