Jump to content

Edit History

Vittig

Vittig

On 8/20/2021 at 9:40 AM, andersb said:

sååå hvor mange hadde bestilt sin nye 20-21 fot skjærgårdsjeep/mini dc med baugpropell? ser fler på finn som skyter av det i emne teksten. 

Jeg ville spesifikt ikke hatt baugthruster på en 20-21 fots skjærgårdsjeep/DC, men det er ikke fordi jeg har noe imot baugthrustere, men fordi det tar mye plass i en så liten båt, lager ekstra hull i skrog med påfølgende risiko(minimal når gjort riktig vel og merke), ekstra kost og kompliserer det elektriske.

Videre ville jeg hatt en utenbords motor på en DC/skjærgårdsjeep på den størrelsen noe som igjen ville begrenset dynamoeffekt.

Når det er sagt så ser jeg fordelen, og alle som vil ha baugthruster på alt fra 10 til 100 fot må få kose seg med det, og ser ingen grunn til å kritisere de for valgene de tar. Det er noe av det som er fint med å leve i et fritt land, der folk kan ta de valgene de selv vil.

Vittig

Vittig

On 8/20/2021 at 9:40 AM, andersb said:

sååå hvor mange hadde bestilt sin nye 20-21 fot skjærgårdsjeep/mini dc med baugpropell? ser fler på finn som skyter av det i emne teksten. 

Jeg ville spesifikt ikke hatt baugthruster på en 20-21 fots skjærgårdsjeep/DC, men det er ikke fordi jeg har noe imot baugthrustere, men fordi det tar mye plass i en så liten båt, lager ekstra hull i skrog med påfølgende risiko(minimal når gjort riktig vel og merke), ekstra kost og kompliserer det elektriske.

Videre ville jeg hatt en utenbords motor på en DC/skjærgårdsjeep på den størrelsen noe som igjen ville begrenset dynamoeffekt.

Når det er sagt så ser jeg fordelen, og alle som vil ha baugthruster på alt fra 10 til 100 må fot få kose seg med det, og ser ingen grunn til å kritisere de for valgene de tar. Det er noe av det som er fint med å leve i et fritt land, der folk kan ta de valgene de selv vil.

• Create New...