Per Johann Nesen Startet 18.August.2021 Link til dette innlegget Startet 18.August.2021 Har kjøpt en Askeladden kombi seilbåt 16 fot. Har tatt den opp for vinterlagring. Nederst bak er det en bunnplugg i metall, men den er vanskelig å få opp. Ser ut som den er todelt, usikker på hvordan jeg skal angripe den. Hovedplugg passer til en 27 mm pipe, men er litt for "grunn" til at jeg får godt feste. Så ser det ut som om det inni den er en annen plugg som bør kunne skrus opp med et stort flatt skrujern, men sporet er bredt, smalt og grunt- vanskelig å få godt feste der også. Noen som kjenner til dette, og kan komme med tips? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 18.August.2021 Link til dette innlegget Svart 18.August.2021 Om du kunne lagt ut et bilde så blir det nok lettere å hjelpe. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Per Johann Nesen Svart 18.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.August.2021 Her er bilder av bunnpluggen. Tenker at det er greit å få den ut, alltid litt vann i skroget som kan skape trøbbel. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 18.August.2021 Link til dette innlegget Svart 18.August.2021 Hei. Det var slike pluggar på ein Askeladden ro-/påhengsbåt eg hadde før. Pluggane er for å drenera ut eventuelt vatn som har kome inn i dobbeltbotnen på båten. Sitér dette innlegget Link to post
Korsfjord Svart 18.August.2021 Link til dette innlegget Svart 18.August.2021 Det er den innerste, den med sporet for flatt skrujern, som skal løsnes. De blir ofte trege av gammelt bunnstoff og at sporet blir slitt. Det er sikkert noen som har gode forslag på å få det løs, har sett slagtrekker har blitt foreslått. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 19.August.2021 Link til dette innlegget Svart 19.August.2021 Jeg ville renset sporet godt med en mindre skrutrekker, og deretter brukt en slagtrekker til å skru den løs med. Den ytterste sekskanten er selve gjennomføringen, denne skal ikke ut. Kun pluggen i senter. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Per Johann Nesen Svart 19.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.August.2021 Da fikk jeg gode svar på spørsmålet mitt, takker så mye! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.