Jump to content

2004 Bavaria 32 sport 2xD4 pris?

Vesper

Recommended Posts

Hei,

Vi er på kjøpefronten om dagen å har vært å tittet litt på forskjellige aktuelle båter den siste tiden. 

Nå står det en Bavaria 32 sport for tur, men vi er litt usikre på prisen.

Er det noen her som har fulgt med på prisutviklingen på disse båtene de siste årene og kan si noe om hva disse kostet før pandemien inntraff?

Jeg ser jo at det på noen modeller er kommet et heftig koronatillegg, men virker ikke som alle båter er like mye påvirket.

Vi sitter forløpig litt på gjerdet om vi skal kjøpe nå i høst eller om vi bør vente til våren.

pandymk1 skrev for 9 timer siden:

Jeg ser jo at det på noen modeller er kommet et heftig koronatillegg, men virker ikke som alle båter er like mye påvirket.

Vi sitter forløpig litt på gjerdet om vi skal kjøpe nå i høst eller om vi bør vente til våren.

Søk priser i europa på de båtene du ser på.
Er de høyere i høyere i norge har de fått ett korona tilegg.
Finner man en bra båt til en god pris er det bare å handle men ser ingen grunn til å kjøpe båt med korona tilegg for så legge den i opplag.
Mange prøver seg men de fleste båter til salgs forblir usolgt.

pandymk1 skrev for 23 timer siden:

Hei,

Vi er på kjøpefronten om dagen å har vært å tittet litt på forskjellige aktuelle båter den siste tiden. 

Nå står det en Bavaria 32 sport for tur, men vi er litt usikre på prisen.

Er det noen her som har fulgt med på prisutviklingen på disse båtene de siste årene og kan si noe om hva disse kostet før pandemien inntraff?

Det er vel strengt tatt ikke noe som heter korona tillegg. Om selger og kjøper ikke er enig om verdi, blir selger sittende med båt og kjøper ikke. Er jo ikke værre enn det.  Det hjelper lite å se på priser i europa, om du ikke er villig til å hente den.

Jeg skal hverken kjøpe eller selge, men måtte øke forsikringsverdi betydelig, om jeg skulle ha sjanse til å skaffe tilsvarende  båt om noe skulle skje.

Ser ut til å være endel av disse å sammenligne på finn, men å se på hva de kostet for to år siden, er jo til lite hjelp for et kjøp i dag. Det er vel ingen som vet sikkert hva neste sesong bringer, så det må du jo vurdere hva du tror selv, og om du har lyst til å kanskje bruke første del av neste sesong til båtjakt, og muligens betale mer/mindre. Det blir spennende å se, med de økningene som har vært i nesten alle råvarer i det siste, hva neste sesong bringer av priser.

Er det ikke viktigere hva du synes du får for pengene i forhold til andre alternativer, enn om båten var billigere før eller etter? 

Redigert av Gullfisk (see edit history)
Madserazzi skrev for 9 timer siden:

Bør prisene på tilsvarende båter rundt om i Europa ligge på ca samme nivå som her, eller er de normalt litt lavere der ute? 

Ja prisene i europa og prisene her hjemme har vært omtrent like i mange år.
Det er vel så enkelt som att prisen på båten som ny er tilnærmet det samme uansett i hvilket land den ble solgt.
Dog har gamle norsk produserte båter vært billigere i Norge så derfor har en del av de havnet i europa.
Det finnes helt sikkert eksempler på det motsatte men det er hoved trenden.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...