Jump to content

Edit History

NilsPils

NilsPils

Jeg har en undermotorisert tung halvplaner. Max turtall er 3600. Jeg marsjer aldri med mer enn 2000 o/min. Da gjør den rundt 6 knop og bruker 4 -5 liter diesel i timen (målt forbruk). Ved 3600 o/min gjør den max 10 knop og bruker 35 liter i timen (forbruk i følge boka). Det har jeg ikke råd til.

Egentlig kan man kanskje heller si at båten er overmotorisert når vi aldri har hastverk på sjøen . . . ?

NilsPils

NilsPils

Jeg har en undermotorisert tung halvplaner. Max turtall er 3600. Jeg marsjer aldri med mer enn 2000 o/min. Da gjør den rundt 6 knop og bruker 4 -5 liter diesel i timen (målt forbruk). Ved 3600 o/min gjør den max 10 knop og bruker 35 liter i timen (forbruk i følge boka). Det har jeg ikke råd til.

Egentlig kan man kanskje heller si at båter er overmotorisert når vi aldri har hastverk på sjøen . . . ?

NilsPils

NilsPils

Heldivis har vi aldri hastverk på sjøen . . .

• Create New...