Kappa Startet 18.August.2021 Link til dette innlegget Startet 18.August.2021 Motoren har gått som en klokke i alle år. Sitter nå på en øy og får ikke start. Vrir på nøkkelen. Så litt svak surrelyd i 2 sekunder, men startmotoren kommer ikke igang. Hører ikke noe relé. Tips??? Sitér dette innlegget Link to post
ToreKn Svart 18.August.2021 Link til dette innlegget Svart 18.August.2021 Flatt batteri ? Dårlig kontakt på polsko/hovedbryter ? Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 18.August.2021 Link til dette innlegget Svart 18.August.2021 Sjekk hovedbryter, sjekk batteripoler, sjekk at gearspaken er i fri, gi startmotor et teknisk slag.... Er det løse/ dårlige koblinger inne i motor, i sikringspanel, på kontrollboks, defekt sikring Sitér dette innlegget Link to post
Kappa Svart 18.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.August.2021 Spenningen er målt til 12.7 volt på batteri. Men spenning til motor har jeg ikke målt. Vet du hvordan? Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 18.August.2021 Link til dette innlegget Svart 18.August.2021 Kappa skrev 55 minutter siden: Spenningen er målt til 12.7 volt på batteri. Men spenning til motor har jeg ikke målt. Vet du hvordan? Mål spenning mellom pluss(tykk ledning) inn på startmotor, og minus på blokka. Da måler du spenning som motoren får. Hvis det er stort avvik fra det du måler på batteri, så har du et problem. Problemet er da enten på pluss-siden, eller jording. Utfordringen er at dårlig kontakt først blir et problem når kretsen belastes, når starteren slår inn. Sitér dette innlegget Link to post
Kappa Svart 18.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.August.2021 Takk for gode råd. Etter å ha jokket den inn og ut av gir noen ganger, startet den. Da ringte jeg redningsselskapet og avlyste all bistand. Tusen takk!!! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.