Jump to content

DCDC lader (CTEK D250SE) blir varm

Saktebåt

Recommended Posts

Heisann, er det noen som har CTEK D250SE tilkoblet Lithium her? Jeg har akkurat installert en CTEK D250SE mellom start(syre) og forbruksbatteri(Lithium). Alt virker fint, men den blir over 60 grader etter 30min kjøring. (Den står ikke i motorrom)

Når den passerer 65 grader stopper jeg i frykt for å ødelegge den.
Lader med 20A og ca 13,8v.

Supert hvis noen kan belyse dette?

Mvh. Lars

1F417755-BF37-4080-BA07-17F5F23BF685.jpeg

Min ble ganske varm, målte aldri, kan nok ha vært nærmere 60. Kunne ta på den uten å brenne meg, men fristet ikke å gi den en god klem. Hadde 100Ah lifepo4 som ble ladet. 

Min 250 tok kvelden etter bare noen få timer (ca 20) i drift, og er inne til reklamasjon nå. Den sluttet rett og slett å lade fra motor, og så ikke ut til å registrere at motor ble startet (ikke lys i diode), til tross for at jeg målte 14.4v på inngangen. Ladet helt fint fra solcelle.

Jeg har også en DS250SE med bly på inngangssiden og lifepo4 på utgangen, men må innrømme at jeg aldri har sjekket temperaturen. Disse tallene til @Swingswong er interessante, men de er utenfor spek slik jeg leser det i manualen

image.png.f2db30e620883e179bbef53d260f013a.png

Jeg antar at dere har koblet den svarte dynamokabelen til +12V?

Edit: Og DER så jeg at @Swingswong har en annen batterilader :crazy: Ikke rart den er utenfor spek...

Redigert av HiWard (see edit history)

Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...